חיל האוויר האמריקאי מוטרד מיכולת השרידות של מטוסי המשימה בשעת מלחמה

משימוע של צמרת חיל האוויר האמריקאי עולה כי החשש העיקרי הוא ביכולת לספק תמיכת מודיעין מוטס לצבא האמריקאי בעת מלחמה

https://www.dvidshub.net/video/601069/air-force-officials-testify-fy-2019-budget-request

מפקד חיל האוויר האמריקאי ומזכירת חיל האוויר בממשל טראמפ הגיעו לסנאט להסביר את בקשות התקציב שלהם לשנת הכספים 2019. בין היתר עלו בשיח נושאים הקשורים למחסור בכוח אדם, נשקים היפר-סונים, שרידות מטוסי משימה, צוות תגובה מהיר לזירת החלל, מפציצים אסטרטגיים ועוד.  מקור: dvidshub.

"גרסה חדשה של ה- JSTARS, מטוס הבואינג 707 שמטיס הצבא שלנו, ואומר להם מה עומד לפניהם על הקרקע, לא יכול להתקרב מספיק ביום הראשון של כל מלחמה, במיוחד נגד רוסיה. לרוסיה ולסינים של טילי קרקע - אוויר עם טווח גדול יותר, והמטוס יפגע ביום הראשון של כל סכסוך. נאלצנו למצוא דרך אחרת, והתקציב שלנו נותן לנו נתיב קדימה על ידי הצעה למזג נתונים מהחלל, כלים מאוישים ופלטפורמות לא מאויישות, כדי להיות מסוגלים לספק שירותי נראות לצבא ביום הראשון [למלחמה], כדי שנוכל להגן עליהם ביום הראשון", אומרת מזכירת חיל האוויר הת'ר וילסון בשימוע בפני ועדת המשנה של ועדת ההקצבות של הסנאט בהתייחס לתקציב הביטחון האמריקאי המוצע.

"עולה שאלה, האם נוכל לעשות את שני הדברים? האם נוכל להגדיל את מספר מטוסי הJSTARS, וגם לבנות מערכת ניהול קרב מראש שיכולה לפעול בסביבה שנויה במחלוקת? כן, אנחנו יכולים לעשות את שניהם, וזה עולה 7 מיליארד דולר יותר ממה שאנו מציעים בתקציב שלנו".

מחסור בטייסים

מפקד חיל האוויר האמריקאי,האלוף דוד ל' גולדפין, הוסיף: "בתקציב ההיסטורי הזה, ממשיכה ההתאוששות שהתחילה ב2017. תנו לי רק להציע לכם כמה דוגמאות של התקדמות שאנחנו עושים. בשנת 2016 ממוצע שעות הטיסה של הטייסים שלנו היה 17 שעות טיסה בלבד לחודש, ואנחנו מקדמים את המספר ל -19 שעות בחודש ב -2018, ועם התקציב הזה אנחנו מתחילים להחזיר את מיומנות הטייס ל -21 שעות בחודש ב -2019.

"ב -2016 עמדנו במחסור של למעלה מ -4,000 אנשי אחזקה. בשנת 2018, נצמצם את המספר הזה לאפס. עכשיו, 10 שנים של אובדן ניסיון תחזוקה לא ניתן להשיג בן לילה, אבל התקציב הזה קובע את הבסיס להתאוששות מלאה."

נקודות נוספות שעלו בדיון

"בתקציב המוצע יש תקציב של 524 מליוני דולרים לטכנולוגיה על קולית. חתמנו על הסכם עם חברת לוקהיד מרטין עבור מאמץ לפיתוח אב טיפוס."

"תקציב זה מגדיל את רכישת התחמושת לכ -54,000 פריטים בשנה הבאה ורוכש את מה שאנו מכנים תחמושת מועדפת בתפוקה התעשייתית המקסימלית, כך ש100 אחוזים מהתפוקה התעשייתית מעבר לפינה".

"אני מבין שהמחסור של טייסים בחיל האוויר טיפס מ -1,500 ל -2,000 בשנה האחרונה?"

"אנחנו מסתכלים כפי שאתה יכול לדמיין, על הייצור של רוסיה וסין מקרוב. וכך אנו רואים אותם נעים לחמישית, מה שאנו קוראים מטוס הדור החמישי, שאותו אנו מגדירים כצירוף של טכנולוגיה חמקנית, אך חשוב לא פחות היא היכולת למזג מידע מחיישנים שאינם רק על המטוס, אלא עבור מגוון רחב של תחומים ויכולות אחרות."

"התוכנית כרגע, היא שיש לנו לא פחות מ -100 B-21s, ושאר הצי, עד 175, יהיה מטוסי B-52."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית