"מרכבה סימן 4 של ימינו מסוגל להתמודד עם מגוון סוגי אויב ואיומים"

תא"ל גיא פאגלין, ראש מנהלת רק"ם במשרד הביטחון התייחס לכלים החדשים בפיתוח במהלך הכנס השנתי המרכזי של ישראל דיפנס המתקיים בגני התערוכה

תא"ל גיא פאגלין (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

מנהלת טנק מרכבה במשרד הביטחון שינתה  את שמה, והיום היא מנהלת רק"ם במשרד הביטחון. הסיבה לשינוי השם היא מגוון הכלים: מרכבה סימן 4 דור 4 ברק,  נמר ואיתן, שהם עתיד כלי היבשה של צה"ל - סיפר בכנס האש ותמרון של ישראל דיפנס, תא"ל גיא פאגלין, ראש המנהלת, שהציג למשתתפי הכנס את הכלים החדשים, שכולם נועדו להתמודד עם האיומים והאתגרים בשדה הקרב שבו האויב נעלם ומסתתר.

בימים אלו אישר הקבינט את פיתוחו וייצורו של הנגמ"ש החדש איתן, שהוא רק"ם גלגלי (WHEELED), 8X8, משקלו 30 טונות והוא הנגמ"ש הממוגן ביותר הקיים היום בעולם. הוא סיים כשנתיים של ניסויים, מתאים לשטח פתוח ולשטח בנוי, נע במהירות. בעוד פחות משנתיים ייכנס לשלב ייצור. איתן יצוייד בצריח ירי, ויוטמעו בו יכולות שנמצאות בטנקי מרכבה סימן 4.  הנגמ"ש נמר כולל כיום משפחת כלים, הכוללת נמר פיקוד, נמר הנדסה ונמר תחזוקה.

"מרכבה סימן 4 של ימינו מסוגל להתמודד עם מגוון סוגי אויב ואיומים. מנוע חזק יותר, מיגון טוב מקודמיו, יכולת של לחימה ברשתיות משולבת. הכלי הוא כיום רב-חיישני, עם יכולת של מתן מודעות סביבתית לצוות, חיבור למערכות שו"ב ובינה מלאכותית. יכולות חקירה, סינון מידע וזיהוי האויב בשטח פתוח ובנוי, שם הזיהוי הרבה יותר קשה. חליפת מיגון עם מערכת הגנה אקטיבית TROPHY. מרכבה סימן 4 דור 4 ברק מוגדר על ידי גיא פאגלין כ"שפיץ החוד" של תפיסת לוחמת היבשה והתמרון בשדה הקרב בן ימינו. כל הכלים החדשים מצויידים במערכות המסוגלות לדבר אלו עם אלו, וכך לבצע פונקציות רב-מערכתיות. הטנק הוא היום חלק מלוחמת הרשת ביבשה. טנק ולידו נמר – מדברים ביניהם", אמר תא"ל פאגלין בכנס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית