"תמונת המודיעין שיבשה עד כה במידה רבה את תהליך ההתבססות האיראנית בסוריה"

שר המודיעין, ישראל כ"ץ, התייחס בנאומו בכנס השנתי המרכזי של ישראל דיפנס לסוגיית איראן וסוריה ואמר עוד כי "המודיעין מאפשר פעולה כירורגית". הוא התייחס גם למשבר הדיפלומטי עם טורקיה ואמר כי "ארדואן מדבר כאויב לכל דבר, אבל בזמנו קיבל מידע ממדינת ישראל שסייע למנוע פיגוע של דאעש"

השר כ"ץ בכנס (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

"ארדואן מדבר כאויב לכל דבר, אבל אני מזכיר שהוא בזמנו קיבל מידע ממדינת ישראל שסייע למנוע פיגוע של דאעש", כך גילה הבוקר שר המודיעין ישראל כ"ץ בהרצאתו בכנס המודיעין השלישי. בנושא איראן אמר השר כ"ץ כי המערכה מול איראן תהיה ממושכת, וכי השבוע קיבלו איראן ושלוחותיה חומר למחשבה. השר הזכיר את נושא חיל הטילים, האמור לקום, ואמר כי זה קונספט חדש המחייב דיון.

השר כ"ץ הרחיב את הדיבור על חשיבותו ומקומו המיוחד של המודיעין כחלק מהתפיסה הביטחונית של המדינה. "המודיעין תורם לכל מרכיבי התפיסה הלאומית – להתראה, להרתעה, להכרעה, להגנה", אמר כ"ץ. תפיסה ארכיון הגרעין האיראני חיזקה את טענות ממשלת ישראל לדבריו על שקריה וכוונותיה של איראן בתחום הגרעין. "תמונת המודיעין שיבשה עד כה במידה רבה את תהליך ההתבססות האיראנית בסוריה, וכך מאפשר המודיעין להתריע, למנוע ולהגיב בצורה מדויקת. כך מאפשר המודיעין פעולה כירורגית".

כ"ץ המשיך ואמר כי "האתגר הגדול של מדינת ישראל הוא שימור העליונות המודיעינית באמצעים שונים כמו טכנולוגיה, חינוך למצוינות וגיוס כוח אדם. יחידות כמו 8200 ויחידות טכנולוגיות אחרות מוכרות פחות הן בית הגידול של ההייטק הישראלי, בתי גידול של מצויינות. זו מנבטת תעשיית ההייטק וזה הופך את ישראל למעצמת מודיעין. כיום אין עוד ספק וברור לכל שהמודיעין הוא מרכיב מרכזי בכל יסודות התפיסה המדינית של מדינת ישראל. האתגר הוא לתרגם את יתרונות המודיעין לבנין כוח אנושי וטכנולוגי, כי קהיליית המודיעין מאפשרת לדרג המדיני לקבל החלטות".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית