הכנס המרכזי השנתי: הרק"מ העתידי יהיה זחלי יופעל על ידי שני אנשי צוות

תא"ל (מיל') דידי בן יואש, ראש צוות פיתוח כרמל, במפא"ת במשרד הביטחון הציג בפני משתתפי הכנס המרכזי השנתי של ישראל דיפנס בגני התערוכה את תוכניות הרק"מ העתידי

הכנס המרכזי השנתי: הרק"מ העתידי יהיה זחלי יופעל על ידי שני אנשי צוות

תא"ל (מיל') דידי בן יואש (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

"הרק"מ העתידי יהיה זחלי ולא גלגלי. הוא יהיה תחנת חישה ועם כוח אש מגוון", אמר תא"ל (מיל') דידי בן יואש בכנס השנתי המרכזי של ישראל דיפנס - כנס אש, תמרון ומודיעין 2018. "היכולות שמפתחים יאפשרו לרק"מ לפעול על ידי שני אנשים. השלישי יהיה מפקד מסגרת או מפעיל מערכות חיצוניות. מחלקת טנקים תכלול שני כלים. זה הכיוון.

"התקציב של פיתוח הטנק העתידי מוגבל וזה מקשה, אבל כיווני הפיתוח חדשניים. הכיוונים המבצעיים כוללים אוטומציה, אוטונומיה, תקשורת רחבת פס, בינה מלאכותית ועוד. החזון של התמרון העתידי כולל קפיצת מדרגה ביכולות. הרק"מ יהיה מרכז התמרון העתידי, גם במתארים מורכבים".

בן יואש מדגיש כי החדשנות לא רק ברק"מ, אלא גם בלחימה. תכנית כרמל מפתחת טכונלוגיות לרק"מ עתידי כאשר מנת"ק יקחו ממנה בעתיד את היכולות וישלבו בכלים. "הכלי יצטרך להגן על עצמו והנשק יצטרך להיות מגוון. ההנעה תהיה היברידית. הרק"מ העתידי יכלול הגנה בסייבר ויעמוד בתקנים בינלאומיים", מסביר בן יואש.  

"התחלנו ב-2015. בשנת 2016 התחילה תכנית כרמל שמסתיימת בקיץ 2019. אנחנו בסיום שלב א' - היתכנות לתפעל רק"מ על ידי שני אנשי צוות. לאחר מכן מנת"ק יכנס לתמונה. שלוש תעשיות עוסקות בנושא - רפאל, אלביט מערכות ותעשייה אווירית. כל אחת מציגה תפיסה שונה ליישום. רפאל מציגה רעיון של מיגון זכוכית שתמונת החוץ מוקרנת פנימה. אלביט מערכות מתבססת על הקסדה לטייסים שהוסבה ליבשה. תעשייה אווירית משלבת טכנולוגיות שונות. זה מה שנראה בהדגמה ב2019. דגש רב ניתן למודעות סביבתית וקטלניות".

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות