השר גלנט באיום לחמאס: "אנו מבהירים כי סינוואר ואנשיו דמם בראשם"

בנאומו במושב הפתיחה של כנס אש, תמרון ומודיעין בסביבה מורכבת אמר האלוף (מיל') יואב גלנט, שר השיכון והבינוי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, כי "דרכי הטרור הולכות ונסגרות. חמאס מצוי במצוקה הולכת וגוברת..חמאס הוא מלאך המוות של תושבי רצועת עזה. לקח שני מיליון אנשים בשבי"

השר יואב גלנט בכנס (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

"נכון שיצאנו מעזה ואיננו אחראים למתרחש שם, אבל יש החמרה במצב ההומניטרי ברצועה וחובתנו לתרום לשיפור המצב שם. זה אינטרס ביטחוני ישראלי שברצועה תהיה רווחה כלכלית. מאידך גיסא, אנו מבהירים כי סינוואר ואנשיו דמם בראשם. לא יקרה שייפגעו אזרחים ואנשי צבא ישראליים ואנו לא נגיב. זה לא יקרה", כך אמר שר השיכון והבינוי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, האלוף (מיל') יואב גלנט בנאומו בכנס אש, תמרון ומודיעין – בסביבה מורכבת המתקיים בתל אביב. הכנס מאורגן על ידי ישראל דיפנס בשיתוף עמותת "יד התותחנים" והמרכז למורשת המודיעין בישראל (מל"מ).

גלנט, לשעבר מפקד פיקוד הדרום, אמר עוד כי "דרכי הטרור הולכות ונסגרות. חמאס מצוי במצוקה הולכת וגוברת. לחמאס קושי גדול לבצע פיגועי טרור, קשה לפגוע דרך היבשה, דרך הים סגורה, דרך המנהרות הולכת ונסגרת. עד סוף 2019 ייפתר נושא המנהרות לחדירה לשטח ישראל. לפיכך מה שנותר לחמאס הוא מה שקרה אתמול: שולחים נשים וילדים לקו האש כדי למשוך תשומת לב. חמאס הוא מלאך המוות של תושבי רצועת עזה. לקח שני מיליון אנשים בשבי".

בנושא איראן אמר שר השיכון והבינוי כי "יש לנו עכשיו הזדמנות לעקור את איראן מסוריה. זה ייקח חודש, זה ייקח שנה, אבל נפתח חלון ואנו ננצל את זה ונסיג את איראן לאחור לשנים רבות. לא נאפשר פתיחת חזית שניה ברמת הגולן, לא נאפשר התבססות איראנית בסוריה ולא נאפשר להפוך את סוריה לקרקע להתבססות נשק מפר איזון".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית