עזה: לפחות 41 פלסטינים הרוגים במהומות, חיה"א תקף מטרות ברצועה

כ-40 אלף מפגינים פלסטינים מתפרעים ב-12 מוקדים לאורך רצועת עזה. בצה"ל אומרים: "אין לנו כוונה להמשיך ולאפשר את הטרור על הגדר". מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות בצפון הרצועה

התפרעויות על הגדר (צילום: דו"צ)

ההסלמה בדרום: לפי צה"ל, כ-40 אלף מפגינים התפרעו בכ-13 מוקדים לאורך רצועת עזה, ובכך נענו לקריאת חמאס לצאת להפגנות נגד ישראל על רקע פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים. בצה"ל אומרים כי זהו "אירוע חסר תקדים בהיקפי האלימות".
 
עוד אומרים בצה"ל כי במהלך היום ניסו שלוש חוליות חמושות להוציא אל הפועל פעילות טרור, וכי כל שלוש החוליות נוטרלו על ידי כוחות צה"ל. לפני זמן קצר תקף צה"ל באמצעות מטוס קרב חמש מטרות טרור במחנה אימונים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לפעילות החבלנית שמבצע ארגון הטרור חמאס בשעות האחרונות לאורך גדר המערכת. בנוסף, מוקדם יותר תקף צה"ל באמצעות כלי טיס וטנק שתי עמדות טרור נוספות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי שבוצע לעבר כוחות צה"ל מוקדם יותר היום על ידי ארגון הטרור חמאס. 
 
 
דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אמר בשיחה עם כתבים צבאיים כי "חמאס מנסה לדחוף אנשים לגדר בתשלום. הם רוצים לפגוע בחיילים. זוהי פעולת טרור תחת פיקוד ושליטה של חמאס. אין לנו כוונה להמשיך ולאפשר את הטרור על הגדר והפעילות שלהם תיענה בתקיפות בתוך עזה". הוא ציין עוד כי מדובר באירוע חריג באלימות שלו.
 
הפלסטינים מדווחים על לפחות 41 הרוגים מאז שעות הבוקר וכ-900 פצועים בעימותים עם כוחות צה"ל.
 
***
חולייה פלסטינית המנסה להניח מטען על הגדר בעזה, צילום: דו"צ

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית