על רקע יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין: היחסים בין סין ואיראן מתחממים

נחנך קו רכבת חדש בין באיאנור, מונגוליה הפנימית, לבין טהרן. המשלוח הראשון: זרעי חמניות 

שר החוץ האיראני ומקבילו מסין (צילום: AP)

סין מתחברת לאיראן במסילת ברזל. בייג'ין חנכה רשמית קו רכבת החדש המחבר את טהרן עם העיר BAYANNUR שחבל מונגוליה הפנימית, שהיא חלק מסין.

'וושינגטון פוסט' ו'ספוטניק ניוז' מדווחים, כי בעקבות יציאת ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן, מביעה סין נכונות לשפר את יחסי הסחר שלה עם איראן, וקו הרכבת החדש הוא ערוץ סחר חדש. לא פורסם הנתיב המדוייק של קו הרכבת החדש, אולם העיר באיאנור נמצאת סמוך לגבול הצפוני של סין, ויש כבר קו רכבת בין סין לבין קזכסטאן. לכן משערים שכוונת בייג'ין היא לפתוח ערוץ סחיר בינלאומי שיחבר את סין עם איראן ויעבור ברפובליקות הסובייטיות לשעבר קזחסטן, אוזבקיסטן וטורקמניסטן.

'וושינגטון פוסט' מדווח, כי לכבוד חנוכת קו הרכבת החדש בין סין לאיראן, שלחו הסינים לטהרן משלוח מיוחד של 180 אלף טונות של זרעי חמניות עבור שווקים במזרח התיכון, באירופה ובארה"ב. בהשוואה לאספקה בדרך הים, האספקה ברכבת מתקצרת ב-20 יום. סוכנות הידיעות הסינית שינואה מדווחת כי זרעי החמניות יגיעו לאיראן ברכבת תוך שבועיים מיום המשלוח.

סין היא לקוחת הסחר הגדולה ביותר של איראן, ורק בשנה שעברה גדל היקף הייצוא האיראני לסין ב-25 אחוזים. גם היצוא הסיני לאיראן נמצא בסימן עליה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית