חברה סינית מוכרת כוונות טרמיות תוצרת איראן

https://www.thedailybeast.com/the-chinese-company-selling-iranian-sniper-gear-around-the-world?via=twitter_page

חברת Rayan Roshd Afzar מייצרת כוונת טרמית לנשק קל ורובי צלפים בשם RU60G. בין היתר, גם לרובה הצלפים תוצרת איראן - הAM50. מחיר הכוונת מתחיל ב-5000 דולרים ליחידה, ופרסומים גלויים חשפו כוונות כאלו במספר סכסוכים בהם מעורבים משמרות המהפיכה. לרוב, כוונות אלו מסופקות לארגוני פרוקסי שנהנים מתמיכת איראן. החברה גם מפתחת תוכנות המסייעות לצנזר מדיה חברתית באיראן.

עם זאת, חשיפה של אתר thedailybeast מגלה כי למעשה, את השיווק של הכוונת הזו מבצעת גם חברה סינית בשם Sanhe Haobang Optoelectronic Equipment Co., Ltd שהיא חברת בת של חברה סינית אחרת בשם Chinese national Emily Liu. חברה נוספת של אותם בעלים ידועה תחת השם Raybeam Optronics. בעלי החברה לא ענו לבקשות תגובה לכתבה.

ביוני 2017, משרד האוצר האמריקאי הכניס את החברות תחת סנקציות. לא ברור האם הכוונת האיראנית יוצרה בסין, ואם כן, כמה כוונות יוצרו.

מאט שרדר, חוקר בכיר ב- Small Arms Survey, ארגון ללא כוונות רווח שחקר את התפשטות טכנולוגיית הנשק הקל בקונפליקטים, אמר כי הוא אינו מכיר את ה- RU60G במיוחד, אך מזהה את התבנית שהיא מייצגת. "ההתפשטות של טכנולוגיה זו ממחישה את שרשרת האספקה שהיא באמת גלובלית, ולכן קשה לפקח עליה ולשלוט בה, זה לא חדש, זו בעיה שהקהילה הבינלאומית נאבקת בה כבר שנים רבות".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית