בית הספר ללימודי קרבות אוויר לכטמ"מים

באקדמיה של חיל האוויר האמריקאי מלמדים כטמ"מים ל"נהל קרבות אוויר" נגד כטמ"מים עוינים. "בסופו של דבר נגיע לפיתוח כלי אוטונומי, שיהיה מסוגל להתמודד עם כטמ"מ אויב", אומרים שם

בית הספר ללימודי קרבות אוויר לכטמ"מים

צילום: AP

'אימלמן', 'חצי S',  'גלגול', 'מספריים' – אלו הם כינויים של תמרוני קרב אוויר המוכרים היטב לטייסים מאז מלחמת העולם השנייה ועד ימינו. עתה מנסים בארה"ב ללמד כלי טיס בלתי מאוישים את התרגילים הללו, כדי שיוכלו להתמודד בקרב אוויר עם קבוצות גדולות של כטמ"מים אלימים עויינים.

האקדמיה של חיל האוויר האמריקני מנהלת מחקר מקיף, שמטרתו לפתח טכנולוגיות ואלגוריתמים שבעזרתם ניתן 'ללמד' כטמ"מים לבצע תמרונים הדרושים בעת קרב אוויר, שמטרתו הסופית היא הפלת מטוס האויב. מדובר בפיתוח יכולות אוטונומיות לביצוע תמרונים חריפים, פניות פתאומיות חריפות, נסיקות וצלילות מהירות ושאר תמרונים שלומדים ומתרגלים טייסים של כלי טיס מאויישים.

פרופ' דל כריסטמן מהאקדמיה של חיל האוויר, מוביל הפרויקט, מסביר ל-FLIGHT GLOBAL כי כיום רוב תכניות הטייס האוטומטי של כטמ"מים אינן מסוגלות לבצע באוויר תמרונים חריפים הנחוצים להתמודדות עם כטמ"מ עוין. צריך לפתח יכולות אוטונומיות נוספות וחדשות למטרה זו, הוא אומר.

באקדמיה של חיל האוויר מלמדים את הכטמ"מים דברים כמו טיסה עם בן-זוג, מבנה של שני כטמ"מים, כשאחד מוביל והשני 'מספר 2' ושניהם מפעילים טכנולוגיות הגנתיות והתקפיות, תוך תמיכה וחיפוי הדדי זה לזה. "בסופו של דבר נגיע לפיתוח כלי אוטונומי, שיהיה מסוגל להתמודד עם כטמ"מ אויב  בעזרת יכולת הרג מבוססת אלקטרוניקה או קינטיקה", אומר פרופ' כריסטמן.

באקדמיה מתכנתים כטמ"מים לקבל החלטות באופן אוטונומי-עצמאי ולפעול כקבוצה, כאשר כלי אחד הוא המפקד המוביל והוא מקבל החלטות ומעביר אותן כשהן מעובדות ליתר הכטמ"מים בקבוצה. שלב נוסף: בעזרת טכנולוגיות מבוססות תלת ממד (3D) ומציאות וירטואלית מכשירים כטמ"ם-מפקד, שיידע להפעיל קבוצות גדולות בנות כמה עשרות כלים. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות