שר הביטחון: "אם איראן תתקוף את תל אביב, ישראל תתקוף את טהרן"

אביגדור ליברמן, שר הביטחון, התראיין לאתר הסעודי "אילאף" ואמר כי ישראל אינה מעוניינת במלחמה "אך לא נאפשר נוכחות איראנית בסוריה - יהיה המחיר אשר יהיה"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט (צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט)

שר הביטחון, אביגדור ליברמן במסר מאיים לטהרן: "אם איראן תתקוף את תל אביב, ישראל תתקוף את טהרן ותהרוס כל מוצב צבאי איראני בסוריה שמאיים על ישראל". הדברים נאמרו במהלך ראיון שהעניק ליברמן לאתר החדשות הסעודי "אילאף" הממוקם בלונדון. שר הביטחון הוסיף עוד כי ישראל אינה מעוניינת במלחמה "אך לא נאפשר נוכחות איראנית בסוריה - יהיה המחיר אשר יהיה".

"בסוריה יש איראנים, חיזבאללה, מיליציות, רוסים, דאעש. כולם נלחמים בכולם. אני מאחל הצלחה לכולם שם. אנחנו לא התערבנו בלחימה בסוריה מאז שפרצה לפני שבע שנים", אמר ליברמן והוסיף להזהיר כי "איראן מנסה להקים בסיסים בסוריה ומציידת אותם בנשק מתקדם. משם היא רוצה לתקוף אותנו. אני לא יכול לשבת בחיבוק ידיים בעודי צופה באיראן תומכת בחיזבאללה, בסוריה ובלבנון".

הוא המשיך והזהיר כי "אני יודע מה אני אומר ואני לא מייעץ לאף אחד לנסות אותנו. אנחנו מוכנים לכל האפשרויות". ליברמן התייחס גם למגעים בין ישראל ורוסיה לגבי הסוגייה ואמר כי "הרוסים יודעים שאנו לא נאפשר לאיראן לבנות בסיסים בסוריה ולהעביר נשק מתקדם כדי לתקוף אותנו. יש שיחות ולא תקרה שום התנגשות איתם".

רק אתמול פורסם ברשת CNN כי המודיעין האמריקני עוקב אחרי שורה של טיסות מטען מאיראן לסוריה, כיוון שארה"ב חושדת כי הן נושאות מערכות נשק לסוריה לשימוש אפשרי של משטרו של בשאר אל-אסד או כוחות איראניים. גורם ממשלתי אישר ל- CNN כי הטיסות בוצעו, וארה"ב וישראל חוששות כי המטען עשוי לכלול אמצעי לחימה שיכולים לשמש בסופו של דבר לאיום על ישראל.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית