AIRBUS ו-DASSAULT AVIATION הסכימו לייצר ביחד את מטוס הקרב האירופי העתידי

מטוסי "יורופייטר" של חיל האוויר הגרמני (צילום: AP)

יצרניות המטוסים האירופיות איירבוס ו-DASSAULT AVIATION חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בפיתוח ייצור מטוס הקרב האירופי העתידי. שתי החברות הודיעו על ההסכם בתערוכת המטוסים המתקיימת בברלין, בעקבות החלטה שקיבלו ממשלות צרפת וגרמניה לפני כשנה לפתח בצוותא מטוס קרב אירופי חדש. המטוס החדש יחליף את מטוסי "יורופייטר" ו"רפאל" בין השנים 2035 ל-2040.

דרק הוק, נשיא חטיבת ה-DEFENSE והחלל של איירבוס, אמר בטקס חתימת ההסכם כי "מעולם לא היתה אירופה כה נחושה לשמר את הריבונות הפוליטית והתעשייתית שלה בתחום ההגנה. לוח הזמנים צפוף, ושתי החברות חייבות להתחיל לעבוד ללא דיחוי על פרוייקט מטוס הקרב החדש".

גרמניה וצרפת קיבלו עוד שורת הסכמי שת"פ למערכות נשק נוספות: הוחלט להקים גוף שיקבע את תצורתו של מסוק התקיפה האירופי העתידי TIGERR של איירבוס, וכן לפתח טנק כבד, כלי ארטילריה וכטמ"מ אירופי עתידי EURODRONE שבפיתוחו תשתתף גם איטליה.

רויטרס ו-DEFENSE NEWS  מוסרים כי כל הצעדים הללו מהווים מכה לא קלה לבריטניה ולתעשיה הביטחונית הגדולה ביותר שלה BAE SYSTEMS. גורם בכיר בתעשיה הביטחונית של גרמניה אמר על כך כי ההחלטות שמקבלות ממשלות גרמניה וצרפת על ייצור מערכות נשק משקפות את התייחסותן של מדינות היבשת להחלטה הבריטית לצאת מהאיחוד האירופי.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית