דיווח: "החיסול במלזיה - חלק ממבצע רחב היקף של המוסד"

פרטים חדשים על חיסולו של המהנדס הפלסטיני במלזיה. העיתון "הניו יורק טיימס" מצטט גורמי מודיעין מערביים ומזרח תיכונים הטוענים כי חיסול פאדי אל בטאש היה כחלק ממבצע רחב של המוסד נגד חמאס בחו"ל. עוד נטען כי ייתכן ויש קשר בין אל בטאש להעברת אמל"ח מקוריאה הצפונית לעזה

המהנדס שחוסל, פאדי אל בטאש (צילום: AP)

העיתון "הניו יורק טיימס" מפרסם פרטים חדשים על אחורי הקלעים של חיסולו של המהנדס הפלסטיני פאדי אל בטאש בקואלה למפור, בירת מלזיה, בסוף השבוע האחרון. העיתון מצטט גורמי מודיעין במזרח התיכון הטוענים כי החיסול התבצע כחלק ממבצע רחב יותר של המוסד לנטרול פרויקט של חמאס בחו"ל.

על פי "הניו יורק טיימס", חמאס שולח אנשי מקצוע מרצועת עזה למדינות שובות ברחבי העולם במטרה לצבור ידע בנוגע למערכות מתקדמות שונות ואמל"ח שיכולות לשמש אותו נגד ישראל. על פי הדיווח, אל בטאש היה מומחה לרקטות ולכלי טיס בלתי מאוישים.

העיתון מצטט עוד גורמי מודיעין מערביים שאמרו כי ישנה אפשרות שאל בטאש היה מעורב במגעים הקשורים לעסקאות נשק עם קוריאה הצפונית דרך מלזיה (המדינה בה התגורר בשנים האחרונות). ארגון חמאס הפך בשנים האחרונות את מלזיה למוקד פעילות בינלאומית שלו, על רקע היחסים הקרובים של הממשל המלזי עם הפלסטינים. על פי אותם גרומים מצרים סיכלה בזמן האחרון משלוח של אמצעי קשר לחימוש מונחה מקוריאה הצפונית לרצועת עזה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית