קוריאה הדרומית הפסיקה את שידורי התעמולה נגד שכנתה הצפונית

קוריאה הדרומית הפסיקה את שידורי התעמולה נגד שכנתה הצפונית

הרמקולים בפעולה (צילום ארכיון: AP)

קוריאה הדרומית הפסיקה את שידורי התעמולה שהפעילה במשך שנים לעבר גבולה עם קוריאה הצפונית, כדי "לשדר נימה חיובית" לקראת פסגת מנהיגי שתי הקוריאות המתוכננת לסוף השבוע. אולם הנשיא טראמפ נוקט זהירות ואומר כי "משבר הגרעין עדיין רחוק מפתרון".

סוכנות רויטרס מוסרת כי שידורי התעמולה של הדרום נגד הצפון באזור הגבול DMZ כללו תמהיל קולני של חדשות, מוסיקת פופ קוריאנית ודברי ביקורת קשים נגד המשטר בפיונגיאנג, ושודרו ממשאיות מיוחדות נושאות רמקולים רבי עוצמה. אמש (שני) הופסקו כל השידורים הללו.

משרד ההגנה בסיאול אמר: "אנו מקווים שהחלטה זו תביא לכך ששתי הקוריאות יחדלו מביקורת הדדית ויתרמו להשכנת שלום והתחלה חדשה". הנשיא טראמפ, שתחילה קידם בברכה את החלטת קוריאה הצפונית לסגור את אתר הניסויים הגרעיניים שלה, נקט בתחילת השבוע ביתר זהירות וצייץ בטוויטר: "אנו עדיין רחוקים מקץ הבעיות עם קוריאה הצפונית. אולי הדברים יסתדרו, ואולי לא. רק הזמן יאמר מה יקרה".

בינתיים נמשכות ההכנות לפסגה ביום שישי. משרד הנשיאות בסיאול, 'הבית הכחול', הודיע שפיונגיאנג אישרה את כניסתם של כתבים מהדרום לצד הצפוני של אזור הגבול. ביום רביעי תיערך חזרה כללית של סידורי פגישת הפסגה בכפר פנמונג'ום שבאזור הגבול DMZ בין הצפון לדרום. 

אולי יעניין אותך גם