תמונות לווין חושפות את התקיפה המיוחסת לישראל בבסיס T4

התמונות חושפות מספר רב של פגיעות מדויקות בהאנגר מסוים בבסיס. לפי דיווחים ברשת, בתקיפה נהרגו מספר איראנים כאשר מהות האמל"ח שהותקף לא ברורה. חלק מהפרסומים טוענים כי מדובר בחומרה הקשורה לכטב"מ. חלק אחר טוען שמדובר במערכת הגנה אווירית

תמונות לווין חושפות את התקיפה המיוחסת לישראל בבסיס T4

קרדיט תמונות: https://imagesatintl.com 

תמונות לווין של חברת ISI חושפת את התקיפה המיוחסת לישראל בבסיס חיל האוויר הסורי T4 שבוצעה בתחילת החודש. התמונות פורסמו על ידי אלון בן דוד. התמונות חושפות מספר רב של פגיעות מדויקות בהאנגר מסוים בבסיס. לפי דיווחים ברשת, בתקיפה נהרגו מספר איראנים כאשר מהות האמל"ח שהותקף לא ברורה. חלק מהפרסומים טוענים כי מדובר בחומרה הקשורה לכטב"מ. חלק אחר טוען שמדובר במערכת הגנה אווירית שהאיראנים הכניסו לזירה.

נחזור לתמונות הלווין. אם הייחוס של התקיפה לישראל נכון, ניתן ללמוד מתמונת הלווין מספר דברים. ראשית, הרבה חורים קטנים מצביעים ככל הנראה על חימוש קטן. ניתן להעריך כי בוצע שימוש בפצצות 'ברד קל' (ספייס 250) של רפאל או 'ברד חד' שהם המקבילה האמריקאית בשם SDB.  

עוד אפשר ללמוד כי מדובר ברש"ק מתקדם , שיודע לחדור בטון מזוין כמעטפת ראשונה בלי שהחומר ההודף יתפוצץ מהזעזוע ולהתפוצץ בתוך המבנה. מדובר בהישג הנדסי מורכב שהתעשייה הישראלית הצליחה לכבוש אם אכן הייחוס של האמל"ח ישראלי. היבט שלישי הוא העובדה שהאנגר נשאר שלם למרות מספר הטילים הרב שחדר אליו. ספירה של החורים בגג הבניין תגיע ל12 חורים בתקרה. המשמעות היא שיש כאן תכנון מדויק של מידת הנזק למבנה.

היבט רביעי הנובע מהקודם הוא שהחימוש נכנס בזמנים שונים להאנגר כדי לא להרוס אותו. אם כל ה12 היו נכנסים יחד, באותה נקודת זמן, ייתכן וההאנגר היה קורס. בידול בציר הזמן אומר שהחימוש שוגר ממטוסים שונים. ואף על פי כן, בחינה של הדיוק בגג המבנה תראה על סימטריות בפגיעות (ארבע שורות של שלוש). כלומר, ישנו פיזור משכיל של הפגיעות על פני שטח המבנה להשגת ערך מירבי. אין ספק כי אם ישראל ביצעה את התקיפה, מדובר בהוכחת יכולת מרשימה של החימוש.

אולי יעניין אותך גם