טענה: ארה"ב משתמשת באיום סנקציות כדי לחייב את הודו לרכוש אמל"ח אמריקאי במקום רוסי

מקור ביטחוני בכיר בהודו אמר לאתר ההינדו כי אם ארה"ב תנסה לערער את הקשרים בין הודו לרוסיה, אין זה אומר שארה"ב תצא ברווח מכך בעסקאות נשק. "היום יש לנו אופציות רבות, מצרפת לישראל. מוטב שארה"ב לא תנסה לערער את הקשרים הצבאיים שלנו."

האם ארה"ב משתמשת בחקיקת CAATSA ככלי מסחרי שמטרתו למנוע ממדינות לרכוש מוצרים ביטחוניים של רוסיה? כך עולה מפרסום של thehindu . ב -29 בינואר, ארה"ב החלה להטיל סנקציות על חברות זרות לפי סעיף 231 של CAATSA לעסקאות שנעשות עם תעשיות ביטחון או שירותי מודיעין של רוסיה.

"ארה"ב לא יכולה להציע שום דבר שיכול להשוות את הS-400 [מערכת טילים להגנה אווירית] עבור הודו. נוסף לכך, התהליכים שלה הרבה יותר מסובכים. בעוד שהנהון הממשלה הרוסית מאפשר לחוזה להמשיך, בארה"ב, לחברות הפרטיות יש היסוסים, הקונגרס האמריקני, מחלקת ההגנה, מחלקת המדינה, הבית הלבן וכו ', יכולים להתנגד ולסכל כל עסקה", אמר פ.ס רג'אבן, יועץ למועצה לביטחון לאומי של הודו.

ההינדו למד כי מאז חודש פברואר, לפחות שני בכירים ביטחוניים מארה"ב העבירו להודו מסר באופן ברור כי הודו לא תהיה חסינה מפני הסנקציות המוצעות תחת CAATSA. משרד הביטחון ההודי סירב להגיב מה הייתה התגובה של הודו לאזהרות אלו. עם זאת, הובן כי שר החוץ ושר ההגנה של הודו הביעו התנגדויות רציניות על ההצעה של ארה"ב בפגישות הדו צדדיות שלהם. שגרירות הודו בוושינגטון עדיין עוסקת בנושא, אמרו מקורות צבאיים.

מקור ביטחוני בכיר בהודו אמר לאתר כי אם ארה"ב תנסה לערער את הקשרים בין הודו לרוסיה, אין זה אומר שארה"ב תצא ברווח מכך בעסקאות נשק. "היום יש לנו אופציות רבות, מצרפת לישראל. מוטב שארה"ב לא תנסה לערער את הקשרים הצבאיים שלנו."

רשימת החברות הרוסיות שרכישה מהן תגרור סנקציות נמצאת באתר state.gov. בין החברות נמצאת גם חברת Almaz-Antey Air and Space Defense Corporation JSC.

 

אולי יעניין אותך גם