חיסול מסתורי של מהנדס חשמל פלסטיני במלזיה

פאדי אל-באטש, מהנדס חשמל פלסטיני נורה ונהרג מחוץ למסגד בקואלה למפור במלזיה. דיווחים שונים מייחסים לאל-באטש משויכות לחמאס. מנהיג חמאס הנייה מאיים בנקמה: "ישראל העבירה את המערכה לחו"ל"

מחוץ לסוכת האבלים שהוקמה בעזה (צילום: AP)

שני אנשים בלתי מזוהים, רוכבים על אופנוע, ירו והרגו בשבת את פאדי אל-באטש, מהנדס חשמל פלסטיני ומרצה באוניברסיטה, ברחוב בקואלה לומפור, מלזיה. גורמים בחמאס אישרו לכלי תקשורת כי אל-בטאש היה משויך לארגון, אולם אביו הכחיש את הדברים.

הנציג הפלסטיני במלזיה, אנוואר אל-אגה, אמר ש"הקורבן נרצח על ידי סוכנים זרים", אך גם הוא סירב לאשר ידיעות שהאיש היה חבר בארגון החמאס. לדברי אל-אגה, סיפרו לו עדי ראייה להתנקשות שהיורים היו בעלי "חזות אירופית". לדברי סוכנות רויטרס החמאס הודיע במפורש כי אחד מחברי הארגון נרצח במלזיה "על ידי זרועות בוגדניות" בעת שעשה את דרכו לתפילה במסגד.

אל-באטש, נולד במחנה ג'באליה ברצועת עזה, ועבד בעברו ברשות החשמל בעזה. הוא סיים תואר ראשון באוניברסיטה האיסלאמית בעזה ואז עזב למלזיה בשנת 2011, שם קיבל את הדוקטורט שלו. על פי פרסומים שונים הוא נחשב למומחה בתחום הנדסת חשמל ואף זכה בפרסי הצטיינות בתחום. 

מנהיג חמאס עיסמאיל הנייה ביקר בסוכת האבלים שהקימה משפחתו של אל-באטש במלזיה והאשים את המוסד בחיסול. הנייה איים בתגובה ואמר כי "לישראל חשבון פתוח עם הפלסטינים, היא העבירה את המערכה לחו"ל".

מפקד משטרת קואלה למפור, מזלן לזים, אמר כי על פי החקירה, שני המתנקשים רכבו על אופנוע, חיכו לאל-באטש מחוץ למסגד בו תפקד גם כאימאם ופתחו באש. אל-בטאש מת במקום.

בבית משפחת אל-באטש בעזה תלו קרובים את תמונתו של מהנדס החשמל על קיר הבית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית