דיווח: טרוג'נס הישראלית יצרה מאגר תמונות פרצופים מפייסבוק

https://cis.verint.com/wp-content/uploads/2018/03/Verint-FaceDetect-March-2018-Final.pdf?elqTrackId=ae8d400c3ba54900b70dd9d94dd22dda&elqaid=3920&elqat=2

דיווח של forbes חושף כי חברת מודיעין הסייבר טרוג'נס, היום בבעלות ורינט, יצרה מאגר פרצופים על בסיס פייסבוק תחת מוצר בשם Face-Int. המאגר נאסף במשך תשע שנים, כך לפי אתר החברה. "תמונות שנקטפו ממקורות מקוונים כגון YouTube, Facebook ופורומים פתוחים וסגורים בכל רחבי העולם", נכתב בפרסום החברה.

"הן ורינט והן טרוגנס היו מזה זמן רב ספקים עבור ממשלת ארה"ב, ומספקים טכנולוגיות ל-NSA, לצי האמריקני ולאין-ספור סוכנויות מודיעין ואבטחה אחרות", כותבים בדיווח. "כמתואר באתר האינטרנט של טרוגנס, המאגר מורכב מפרופילי פנים של אלפי חשודים. פרצופים אלה הוצאו מכ -35,000 קטעי וידאו ותצלומים של מחנות אימונים של טרוריסטים, קטעי מוטיבציה ופיגועי טרור", כותבים בפרסום.

אחת העובדות לשעבר, בתארה את תפקידה כאנליסטית ב"טרוגנס", אמרה לפי הפרסום כי "היא ניהלה את פעילות ניהול התפיסה הציבורית עבור לקוחות ממשלתיים זרים", והשתמשה בשיטות של "קוד פתוח למודיעין" ושיטות להנדסת מדיה חברתית כדי לחקור את המדיניות הפוליטית של קבוצות חברתיות."

ורינט מצדה השיקה החודש שירות חדש תחת השם FaceDetect. "פתרון הניתוח החדש של Verint FaceDetect משלב רשתות עצביות ולמידה עמוקה המיועדת לחקות ואף לחרוג מיכולתו של האדם לזהות", נכתב בפרסום של החברה. "גישה חדשנית זו מאפשרת לטכנולוגיה להסתגל וללמוד ממצבים חדשים, בדומה לאופן שבו פועל המוח האנושי."

אם תמסר תגובה מורינט היא תפורסם כאן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית