"הנשיא טראמפ מעוניין להקים כוח צבאי ערבי בסוריה שימלא את מקום הכוח האמריקני"

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מצטט גורמי ממשל אמריקנים הטוענים כי היועץ החדש לענייני ביטחון לאומי, ג'ון בולטון, שוחח באחרונה בנושא זה עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל כדי לברר אם מצרים תסכים לתרום להקמת כוח ערבי כזה

"הנשיא טראמפ מעוניין להקים כוח צבאי ערבי בסוריה שימלא את מקום הכוח האמריקני"

הנשיא טראמפ, נשיא מצרים ומלך סעודיה, במהלך ביקורו של נשיא ארה"ב במזה"ת (צילום ארכיון: AP)

הממשל של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מבקש להקים כוח צבאי ערבי שימלא את מקומו של הכוח הצבאי האמריקני בסוריה ויסייע לייצב את המצב בצפון-מזרח סוריה אחרי הסבתו הסופית של דאעש - כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". פקידי ממשל אמריקנים מסרו לעיתון כי היועץ החדש לענייני ביטחון לאומי, ג'ון בולטון, שוחח באחרונה בנושא זה עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל כדי לברר אם מצרים תסכים לתרום להקמת כוח ערבי כזה.

הנשיא טראמפ התבטא באחרונה בזכות הוצאת הכוח האמריקני מסוריה, ולדעתו מדינות אחרות חייבות ליטול על עצמן אחראיות רבה יותר במאמצים להשכנת רגיעה בסוריה. הממשל פנה בנושא זה גם לסעודיה, לקטאר ולאיחוד האמירויות, וביקש מהן לתרום סכומי כסף גדולים למטרת הקמת הכוח הערבי.

חוקר בכיר במכון המזרח התיכון בוושינגטון, צ'רלס ליסטר, אמר כי הקמת כוח ערבי תיתקל בקשיים "כיוון שסעודיה ואיחוד האמירויות מעורבות בהיבטים צבאיים בתימן, ואילו מצרים תסרב כנראה להגן על שטח שאיננו נמצא בשליטתו של נשיא סוריה, בשאר אסד".

יש גם להניח שמדינות ערביות יסרבו להקים כוח צבאי אם ארה"ב תסרב מצידה להשאיר בסוריה כוח צבאי, אפילו מצומצם.

במקביל, שר החוץ הסעודי  עאדל אל-ג'ובייר אמר כי סעודיה מוכנה לשלוח לסוריה יחידות צבא השייכות ל"קואליציה הצבאית המוסלמית נגד טרור". הוא אמר את דבריו בהקשר להחלטת הליגה הערבית לפתוח בחקירה בינלאומית בשימוש בנשק כימי בסוריה.

 

אולי יעניין אותך גם