מיליארד אירו? עסקת המל"טים של תעשייה אווירית מול גרמניה צריכה להיסגר עד סוף מאי הקרוב

למרות פרסומים בתקשורת, הסכם רשמי עם גרמניה סביב חכירת המל"טים של תעשייה אווירית כנראה טרם נחתם. המועד האחרון לאישור טיוטות החוזים מול איירבוס וממשלת ישראל הוא סוף חודש מאי הקרוב. היקף העסקה - 1.024 מיליארדי אירו לתשע שנים

https://youtu.be/lPa6VlmKsdU

האם עסקת מל"טי ההרון TP של תעשייה אוורית מול גרמניה מתקדמת? ובכן, מדיווחים בגרמניה עולה כי שר הביטחון ממפלגת SPD שעיכבה את המהלך עד כה רוצה לקדם את העסקה.

המצב כיום הוא שהBundeswehr מחכה למל"ט אירופאי שיגיע רק ב2025 אם לוחות הזמנים ישארו כמו שהם בשרטוטים. עד אז, הצבא הגרמני צריך מל"טים והוא רוצה לשכור מתעשייה אווירית כאלו בסכום של 1.024 מיליארדי אירו. העסקה תכלול השכרת חמישה מל"טי G-Heron TP למשך תשע שנים עם אופציה להשכיר שניים נוספים.

העסקה אמורה להיסגר עד סוף חודש מאי הקרוב, אם לא חברת אייבוס צפויה להיכנס לבעיה מול הפרלמנט הגרמני. בין ישראל וגרמניה יש טיוטאת הסכם לא חתומה שישראל יכולה לאמן מפעילים גרמנים והמל"טים שתשכיר גרמניה יוכלו לפעול מבסיסים ישראלים, כך לפי פרסום בפרלמנט הגרמני מסוף חודש מרץ האחרון.

למרות פרסומים בתקשורת הישראלית והגרמנית, בפרסומים גלויים של הפרלמנט הגרמני הדיון האחרון שבו הוזכר מל"ט ההרון היה בסוף חודש מרץ האחרון. כפי שצוין קודם לכן, החתימה על הסכם החכירה מול תעשייה אווירית צריכה להתבצע עד סוף מאי הקרוב, כחודש מהיום.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית