התע"א בוחנת אפשרות לייצר ולהפעיל באופן עצמאי לווין תקשורת

בעקבות הודעתה של "חלל תקשורת" כי תייצר את לוויין התקשורת הבא שלה, "עמוס 8", אצל יצרן אמריקאי, הודיעה התע"א כי היא בוחנת את האפשרות לייצר, לשגר ולהפעיל באופן עצמאי לוויין תקשורת שיספק שירותים לממשלת ישראל וללקוחות אחרים

הלוויין "עמוס 6" (צילום: תע"א)

התעשייה האווירית בוחנת בימים אלה אפשרות לייצר, לשגר ולהפעיל באופן עצמאי לווין תקשורת, שיספק שירותי תקשורת לוויינית ללקוחות ממשלתיים בישראל, ובנוסף גם ללקוחות מסחריים בישראל ומחוצה לה.

אפשרות זו לפעילות עצמאית של התעשייה האווירית בתחום לווינות התקשורת, נבחנת לאחר שהחברה קיבלה בהפתעה את הודעתה של "חלל תקשורת" כי בחרה לייצר את לווין התקשורת הבא שלה, עמוס 8, אצל יצרן אמריקאי. וזאת, לאחר אובדנו של הלוויין עמוס 6 בפיצוץ שאירע על כן השיגור בפלורידה בספטמבר 2016.  הלוויין היה מהמתקדמים מסוגו ומשקלו היה כ- 5.2 טון  והוא הכיל מטע"ד תקשורת מתקדם שפעל במספר תחומי תדר.  

המתווה הנבחן, ועל פיו תפעל התעשייה האווירית לא רק כיצרנית הלוויין אלא גם כמפעילה שלו, יאפשר לעשות שימוש מושכל בתקציבים הממשלתיים המיועדים לנושא זה, באופן שיאפשר את שימור הידע והיכולות של מדינת ישראל בתחום אסטרטגי זה, תוך ייצור הכנסה נוספת לתעשייה האווירית, הנמצאת בבעלות ממשלתית מלאה.

הלווין מתוכנן להצבה בנקודת שמיים W4 שהינה נקודת השמיים הלאומית של ישראל, ושזכויות השידור בה שייכות למדינת ישראל. התעשייה האווירית תפנה למשרד התקשורת לקבלת רישיון והקצאת תדרים לשימוש בנקודת שמיים זו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית