דיווח בסוריה: לפחות 150 הרוגים במתקפה כימית על המורדים

על פי דיווחים ברשת "סקיי ניוז" בערבית, משטר אסד ביצע מתקפה כימית על העיר דומא שבמזרח סוריה, אחת האחרונות שבשליטת המורדים. על פי הדיווחים לפחות 150 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו. בסוף השבוע אמר מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב כי "כוחות ארה"ב והקואליציה ימשיכו לפעול בסוריה"

העיר דומא (צילום: AP)

דיווחים היוצאים מסוריה טוענים כי לפחות 150 בני אדם נהרגו ועשרות נפגעו במתקפה כימית של ממשל אסד על מעוזי המורדים בעיר דומא, אחת האחרונות שעוד בשליטת המורדים במדינה. על פי הדיווחים, משטר אסד עשה שימוש בגז כלור, וייתכן שגם בגז עצבים כלשהו. ממשל אסד מכחיש את הדיווחים שפורסמו ברשת החדשות "סקיי ניוז" בערבית. לטענת המשטר הסורי מדובר ב"בדיית עובדות כדי לעצור את התקדמות הצבא".

דוברת מחלקת המדינה האמריקאית אמרה בהודעה כי "אנו עוקבים אחר הדיווחים מסוריה. אם יתבררו כנכונים אמרה כי "רוסיה, בתמיכתה הבלתי מתפשרת במשטר אסד, צריכה לשאת באחריות לתקיפות הכימיות".

על רקע הדיווחים היוצאים מסוריה, ועוד לפני המתקפה הקשה על העיר דומא, אמר בסוף השבוע מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב גנרל ג'וזף ווטל כי המצב בסוריה מסובך הרבה יותר מאשר בעירק, ולכן ימשיכו כוחות ארה"ב והקואליציה לפעול בסוריה.

בהרצאה במכון השלום בוושינגטון הסביר גנרל ווטל כי בסוריה פועלים היום גורמים רבים, כמו רוסיה, משטר אסד, איראן, טורקיה, הכורדים, צבא ארה"ב והקואליציה – "כולם מעורבים בחזית הזאת" אמר מפקד CENTCOM, "נכון שהאיום של דאעש דעך, אך יש אתגרים חדשים. אנו נבחן כיצד להפעיל לחץ על דאעש וכן כיצד להפחית את המתיחות ולנסות לפתור  סכסוכים גם באמצעים דיפלומטיים". כן הזכיר את הצורך בפעולות הומניטריות,  כמו החזרת תושבים סוריים לבתיהם, בנייה ושיקום. "הוכחנו שאנו מסוגלים להביא לחזית כוח אווירי גדול ומשמעותי".

העיתון "ניו יורק טיימס" מדווח כי הממשל האמריקני החליט שאיננו זקוק לאישור של הקונגרס להמשיך ולהחזיק כוחות צבא בסוריה ובעיראק. פקידים בפנטגון ובמחלקת המדינה שלחו מכתבים המסבירים כי על פי תכנית שהתווה מזכיר המדינה טילרסון הכוחות יישארו בסוריה "כדי לבלום את האיראנים וכדי למנוע מצבא אסד לכבוש שטחים נוספים מידי המורדים".

היום יש בסוריה כ-2,000 אנשי צבא אמריקניים, וכמעט כל השטחים שנכבשו על ידי דאעש  שוחררו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית