המרדף האמריקאי אחר עסקות נשק עם סעודיה

החברות הגדולות והיוקרתיות בתחום הביטחוני בארה"ב חותמות על חוזי ענק על הממלכה הסעודית, שהופכת ללקוחה הגדולה בעולם של נשק אמריקאי

נשיא ארה"ב טראמפ במהלך ביקורו במזרח התיכון (צילום ארכיון: AP)

התעשייה הצבאית האמריקנית לוטשת עין לסעודיה. החברות הגדולות והיוקרתיות יותר בארה"ב הופכות את סעודיה ללקוחה הגדולה בעולם של נשק אמריקאי. חברות רבות מחפשות JOINT VENTURES והסכמי ייצור משותף עם הממלכה.

אתר DEFENSE ONE סוקר את המרדף אחרי עסקות הנשק עם סעודיה: הממשל של טראמפ כבר הודיע על עסקות נשק בסכום האדיר של 110 מיליארד דולר. התעשייה הביטחונית האמריקנית שואבת עידוד מהתכנית SAUDI VISION 2030, שהגה נסיך הכתר מוחמד בן סלמן (MBS), שעיקרה - כמחצית ההוצאה לייצור ציוד צבאי תוצא בבית, בתעשיות המקומיות בסעודיה. זה החזון של הנסיך המבקר השבוע בארה"ב.

השבוע הודיעה חברה לוקהיד מרטין על העלאת רמת השת"פ עם סעודיה, שפירושו מתן סיוע לממלכה לפתח את התעשיות הביטחוניות שלה. מתוך 110 מיליארד הדולרים, 28 מיליארד הם עבור לוקהיד מרטין, שתספק לסעודיה ספינות  מלחמה, מערכות הגנה אווירית נגד טילים, מטוסים טקטיים ומסוקים.

נשיאת לוקהיד מרטין מרלין היוסון אמרה כי "אנו נמלא תפקיד מרכזי בשת"פ הביטחוני עם סעודיה". השבוע עומד נסיך הכתר לבקר במפעל הלוויינים בעמק הסיליקון "ונציג לו טכנולוגיות חלל מתקדמות ביותר שנו מייצרים עבור המזרח התיכון", אמר פקיד בכיר בלוקהיד מרטין. יציגו לו את מערכות טילי הגנ"א THAAD, ואילו בקליפורניה יראה הנסיך הסעודי את לווייני התקשורת המסחריים המתקדמים, המשדרים טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה ותקשורת צבאית מאובטחת ללקוחות במזרח התיכון, באפריקה ובאירופה.

בשבוע שעבר סייר נסיך הכתר במפעלי מטוסי הנוסעים של בואינג בסיאטל, שם נחתמו חוזים גדולים לתחזוקת מטוסים, כאשר מחצית העבודה תיעשה בסעודיה.

ואילו חברת ריית'יאון הודיע על הקמת חטיבה מיוחדת של החברה בסעודיה, שתפקח על ייצור משותף אמריקני-סעודי של מערכות נשק, בין היתר כדי לספק עבודה לבעלי מקצוע בסעודיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית