הדו"חות הכספיים של תעש מערכות ב-2017: לראשונה מזה שנים - רווח נקי של 12 מיליון ש"ח

חברת תעש מערכות פרסמה את התוצאות העסקיות שלה לשנת 2017. על פי הנתונים ניתן לראות שיפור בכל הפרמטרים העסקיים, השיווקיים והתפעוליים. מכירות החברה בשנת 2017 גדלו ב- 5% והסתכמו ב- 2.3 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל- 2.2 מיליארד ש"ח בשנת 2016

שר הביטחון ליברמן ואבי פלדר מנכ"ל תעש מערכות (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

שיפור בתוצאות העסקיות של תעש מערכות: החברה הביטחונית תעש מערכות, המפתחת ומייצרת מערכות נשק מתקדמות סיימה את שנת 2017 ברווח נקי של 12 מיליון ש"ח. הרווח התפעולי לאחר מימון בשנת 2017 הסתכם ב- 22 מיליון ש"ח לעומת איזון ברווח תפעולי של בשנת 2016. זאת, בניטרול הוצאות אקטואריה בגין המעבר של החברה לנגב. תעש מערכות עברה לראשונה מזה שנים לרווח נקי וזאת לאחר ששנת 2016 הסתיימה בהפסד נקי של 182 מיליון שקל (בשל הפרשה חד פעמית של 177 מיליון שקל אקטואריה לצורך מעבר עובדים לנגב. וזאת לאחר שנים שבהן התמודדה החברה עם משבר פיננסי, שברובו לא היה קשור לפעילותה השוטפת של החברה אלא כתוצאה מאופן המעבר מיחידת סמך לחברה ממשלתית והטלת תשלומי הפנסיות וההלוואות על החברה שהוקמה בשנות ה- 90  ללא מבנה הון מתאים.

הדוחות הכספיים, שאושרו במועצת המנהלים, בראשות היו"ר יצחק אהרונוביץ, מצביעים על שיפור בכל הפרמטרים העסקיים, השיווקיים והתפעוליים. מכירות החברה בשנת 2017  גדלו ב- 5% והסתכמו ב- 2.3 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל- 2.2 מיליארד ש"ח בשנת 2016.

יצחק אהרונוביץ, יו"ר מועצת המנהלים של תעש מערכות אמר כי "בשנים האחרונות פעלה תעש מערכות בחוסר וודאות באשר למבנה הבעלות העתידי של החברה. תחת מגבלה זו, פעלה החברה במטרה ברורה למקסם את הערך של החברה למדינה בתהליך המכירה תוך התקדמות משמעותית בהכנת התשתית התכנונית למעבר החברה לנגב. השיפור בתוצאות העסקיות והמעבר לרווח תפעולי, מעידים על האמון הגדול של צה"ל ושל צבאות בעולם ביכולות החברה ובמערכות הנשק שפותחו בחברה ובכלל זה החלטת צהל ומערכת הביטחון להקמת חיל טילים שיתבסס  על המערכות הרקטיות של תעש".

מנכ"ל תעש מערכות אבי פלדר הוסיף כי "הדוחות הכספיים מבטאים את מימוש האסטרטגיה  העסקית של החברה ותכנית העבודה  שהתמקדה במנועי צמיחה ותחומי ליבה, בהם יש לחברה יתרון יחסי. תעש מציגה, זו השנה רביעית ברציפות גידול יציב במכירות. מכירות החברה גדלו  בממוצע שנתי של 10% בשנים האחרונות. השיפור המתמיד ברווחיות נובע מצעדים מקיפים של התייעלות תפעולית והבשלת מערכות נשק חדשות, בדגש על חימוש חכם, מדויק ופתרונות אינטגרטיביים המותאמים לצרכי צה"ל וצבאות מתקדמים בעולם".

בחודש מרץ 2018 עדכן החשב הכללי רוני חיזקיהו על מכירת תעש מערכות לחברת אלביט מערכות. בשנה האחרונה המשיכה החברה בפעילות ייצור, פיתוח ושיווק של מערכות נשק ייחודיות ובניהן רקטות מדויקות למגוון טווחים מרקטת הרומח המצויה בשימוש מבצעי בצה"ל ורקטות ארוכת טווח. מתעש מערכות נמסר כי החלטת משרד הביטחון וצה"ל על הקמת חיל הטילים רק מחזקת את הכיוון הנכון בה פעלה החברה.

בשנת 2017 זכתה החברה יחד עם תעשיות אחרות בפרס בטחון ישראל על פיתוח מנועי החץ.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית