האם אחזקת ביטקוין אינה חוקית בישראל? מחקר חושף: רשת הבלוקצ'יין מאחסנת חומרי פדופיליה

bigstockphoto

מחקר המנתח את תשתית הבלוקצ'ין עליה מתבסס מטבע הביטקוין חושף כי היא נגועה באופן בלתי הפיך בקישורים בלתי ניתנים להסרה לפורנוגרפיית ילדים בלתי חוקית, אשר מופצים באופן בלתי נמנע בין כל המשתמשים של המטבע . כך לפי פרסום של sciencealert.

הגילוי, בנוסף לתוכן מפוקפק אחר, ואולי אף מחוץ לחוק, המאוחסן בתוך הבלוקצ'ין - הופך את הבעלות על ביטקוין ללא חוקית כמעט בכל מדינה שיש לה חוקים נגד החזקה והפצה של תמונות פדופיליה או התעללות בילדים. כך לפי המחקר.

"בעוד שרוב התוכן אינו מזיק, יש גם תוכן שנחשב כמנוגד בסמכויות שיפוט רבות, כגון תיאור עירום של אישה צעירה או מאות קישורים לפורנוגרפיית ילדים", כותבים החוקרים.

המחקר: https://fc18.ifca.ai/preproceedings/6.pdf

האם לאור המחקר, חוקי להחזיק ביטקוין בישראל? ובכן, ישראל חתומה על האמנה הבינלאומית לאי ניצול ילדים משנת 1991 (אמנה בשם Convention on the Rights of the Child :1990). בישראל גם קיים חוק העונשין שמתייחס לעבירות מעשה מגונה בקטינים. כלומר, גם על פי חקיקה קיימת, וגם על פי האמנה הבין לאומית, אם המחקר נכון ותשתית הבלוקצ'יין מכילה תכנים פדופילים, אחזקת ביטקוין הופכת ללא חוקית.

כמה שאלות למחוקק הישראלי. הטענה במחקר מתייחסת למי שמחזיק את כל הבלוקים אצלו (full node). אבל מה קורה עם אחזקה חלקית של בלוקים? האם גם תרחיש כזה נחשב ללא חוקי?

אין ספק כי לאור המחקר, ובהינתן נכונותו, המחוקק הישראלי צריך לבחון את התאמת השימוש ביישומים שרצים על הבלוקצ'יין לחוק הישראלי ולאמנות הבינלאומיות שישראל חתומה עליהן.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית