ארה"ב: לוחמי יחידות מיוחדות יצויידו באופנועים חמקניים והיברידיים

צילום: AP

צבא ארה"ב יצייד את לוחמי הכוחות המיוחדים – NAVY SEALS ו-GREEN BERETS – באופנועים חמקניים בעלי מנועים היברידיים, המשמשים בעיקר להעברת מסרים וחומרים סודיים בשדה הקרב כאשר נמנעים מהפעלת מכשירי קשר אלחוטיים.

סוכנות פיתוח אמל"ח DARPA בוחנת עתה שני דגמי אופנועים SILENT HAWK  ו-NIGHTMARE , שניהם אופנועים היברידים, חמקניים שאינם ניתנים לגילוי על ידי אויב, פועלים על סוללות ליתיום ומקורות אנרגיה חלופיים, מלבד דלק רגיל, כמו גז פרופיין. DARPA קיימה מכרז לאופנועים ליחידות מיוחדות מזה שלוש שנים.

ראשי חברת LOGOS, יצרני אחד הדגמים, מסרו לאתר WE ARE MIGHTY, כי חיל הנחתים, כוחות מיוחדים נוספים וצבאות זרים כבר מגלים עניין באופנועים לשימוש בשדה הקרב.

מומחים מסבירים כי היתרון הבולט של אופנוע בידי לוחמי יחידות מיוחדות הוא היכולת לנוע בשדה הקרב כשהוא לא מתגלה ומנצל את רמת הניידות הגבוהה של הכלי לנוע בכל סוג של שטח. ב-2002 נערך תרגיל צבאי ראשון להעברת מסרים, מברקים, ספרי צופן וקודים ושאר חומרים מסווגים, בין מפקדות ומפקדים בעת קרב באמצעות רוכבי אופנוע, בעת דממת אלחוט, או כאשר היחידות נמנעות מלשדר חומר מסווג באלחוט.

היום נראה כי אופנוע היברידי-חמקן הוא פתרון יעיל וצובר פופולריות ביחידות למבצעים מיוחדים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית