ראש דסק ישראל ב-NGO Monitor: הפרסום סביב הקונסוליה הצרפתית - לא מקרה ראשון

facebook.com/ambfranceisrael

פרסום של איתי ראובני, ראש דסק ישראל ב-NGO Monitor בחשבון הפייסבוק חושף כי הסיפור סביב הקונסוליה הצרפתית בישראל אינו מקרה ראשון. לפי הפרסום, בשנת 2015, הקונסוליה הצרפתית העבירה 63 אלף ש"ח לשוברים שתיקה לאיסוף עדויות על חיילי צה"ל ובשנים 2014-2017 העבירה 373 אלף ש"ח לבצלם למטרות תמיכה כללית ו"פרויקט ג'ילזון".

"זאת לא הפעם הראשונה (ואם נמשיך לטמון את הראש בחול כנראה לא האחרונה) שעובדים בקונסוליה הצרפתית משתתפים באופן פעיל במאבק נגד מדינת ישראל", כותב ראובני. "עד שנת 2015, עבדה בקונסוליה הצרפתית בירושלים אישה בשם אלסה לפורט, דיפלומטית צרפתית, בתו של פעיל אנטישמי בצרפת, שנשואה לסלאח חמורי - פעיל טרור פלסטיני שיושב בכלא הישראלי לאחר שתכנן התנקשות ברב עובדיה יוסף.

"בתחילת ינואר 2016, ניסתה אלסה להיכנס לישראל אך כניסתה סורבה לאחר שהרשויות בישראל גילו שהיא הייתה מעורבת בעצמה בפעילות עוינת. חודשים לפני כן, פוטר עובד הקונסוליה לאחר שנמצא כי הוא הבריח זהב וסיגריות לירדן.

"עוד בשנת 2015, פרסמה הקונסוליה הצעת עבודה שהתייחסה למערב ירושלים גם כשטח כבוש, ודיפלומטים בכירים בה השתתפו כדרך קבע בהפגנות נגד חיילי צה"ל. הגדילה לעשות מריון פסנאו-קאסטינג, הנספחת התרבותית של הקונסוליה, שבשנת 2013 השתתפה בהפגנה אלימה באיו"ש ואף תקפה את חיילי צה"ל אל מול המצלמות, תוך שהיא מנסה לסייע לפעילי ארגונים קיצוניים להקים אוהלים באופן לא חוקי."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית