יבמ משיקה ענן נתונים ייעודי פרטי עבור יישומי לימוד מכונה

bigstockphoto

מערכת ענן המידע הפרטי החדשה של IBM, עושה שימוש בבסיס נתונים המנוהל כולו בזיכרון הפנימי, ומסוגלת לנתח כמויות גדולות במיוחד של נתונים – מיליון אירועים שונים בכל שניה. הפלטפורמה המשולבת כולל חבילת כלים מתקדמים בתחום מדעי הנתונים, הנדסת מידע ובניית אפליקציות. היא מתוכננת על מנת לסייע לחברות לגלות תובנות חדשות אודות הנתונים שלהם – ולאפשר למשתמשים לבנות ולנצל יישומים המונעים על ידי אירועים מוגדרים, תוך ניתוח זרמי נתונים המתקבלים ממקורות דוגמת חיישני IoT, מערכות מסחר מקוון, מכשירים ניידים וכלים נוספים.
 
לדברי דנה ארדיטי, מנהלת תחום הניתוח האנליטי ב- IBM  ישראל: "בין אם היא מודעת לכך ובין אם לאו, כל חברה נמצאת כיום במסע אל עידן הבינה המלאכותית, העתידה להוות את המנוע לשינוי עסקי מקיף. על מנת להגיע אל היעד הזה, ארגונים נדרשים להקים ארכיטקטורת מידע שתאפשר להם לאסוף, לנהל ולנתח נתונים. ההשקה הנוכחית מיועדת לקרב אותנו אל היעד הזה, ולאפשר גישה למשאבים רבי עוצמה של למידת מכונה ולטכנולוגיות מדעי נתונים, על מנת להפוך נתונים לתובנות המשנות את תמונת המשחק כולה".
 
מערכת הענן הפרטי לנתונים, Cloud Private for Data, מושקת בסביבת פלטפורמת הענן הפרטית של IBM ומהווה שכבת יישומים המבוססת על מכולות תוכנה בקוד מקור פתוח של Kubernetes, על מנת להיפרס בתוך דקות ספורות בלבד. באמצעות שימוש במיקרו-שירותים, בונה המערכת החדשה סביבה משולבת לפיתוח יישומים ומערכות מדעי נתונים. בעתיד, תרוץ מערכת Cloud Private for Data על גבי כל העננים, ותהיה גם זמינה כחלק מפתרונות ייעודיים לתחומי משק ותעשייה מוגדרים, לרבות עולם השירותים הפיננסיים, תחום הבריאות, תעשיות ייצור ועוד.
צוות עילית בתחום מדעי הנתונים.
 
במקביל, הודיעה IBM על הקמת צוות מומחי עילית, שיספק – ללא תשלום – שירותי ייעוץ לפתרון בעיות בתחום מדעי הנתונים, על מנת לסייע ללקוחות הנכנסים לעידן הבינה המלאכותית.
דו"ח של MIT Sloan מעלה כי 85% מהמנהלים שהשתתפו בסקר מאמינים כי בינה מלאכותית תסייע בבניית יתרון תחרותי – אולם רק אחד מכל חמישה מהמנהלים האלה עשה בפועל דבר מה בנושא. בארגונים רבים, משימת ההבנה, הארגון והניהול של המידע ברמה המערכתית עודה מורכבת מדי.
על מנת לסייע באתגר הזה, מקימה עתה IBM צוות עילית בתחום מדעי הנתונים. הצוות, הכולל מומחים מכל העולם בתחומי הנתונים, למידת מכונה ואופטימיזציה של תהליכי קבלת החלטות, יסייע ללקוחות לרכוש הבנה טובה יותר ולשפר את השליטה בנתונים – על מנת להפוך את טכנולוגיות למידת המכונה לחלק אינטגרלי של משימות הניהול בעולם העסקי.
 
פעילות הצוות החדש מתחילה בעריכת סדנה ארגונית לגילוי נתונים, המסייעת ללקוחות בהבנת סביבות המידע שלהם ומאפשרת להגדיר תוצרים אותם ניתן לספק בתוך שבועיים עד שלושה שבועות. לאחר הסדנא, מקבלים לקוחות גישה לאסטרטגיות מדעי נתונים, טכנולוגיות ומתודולוגיות. צוות המומחים של IBM כולל כיום יותר משלושים אנשי מקצוע, והוא צפוי לגדול בשנים הקרובות עד יותר מ- 200 מומחים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית