מפקד חיה"א הגרמני בדרך החוצה

על פי דיווחים בתקשורת בגרמניה, מפקד חיל האוויר, גנרל קרל מילנר, ייאלץ להתפטר בגלל העדפת מטוסי חמקן F-35 על 'יורופייטר טייפון' אירופיים 

מפקד חיה"א הגרמני בדרך החוצה

מטוס מדגם F-35 (צילום: AP)

מפקד חיל האוויר הגרמני, גנרל קרל מילנר, ייאלץ להתפטר מתפקידו בגלל תמיכתו בהצטיידות הלופטוופה במטוסי חמקן F-35 מתוצרת אמריקנית, בעוד שמשרד ההגנה הגרמני מעדיף לרכוש מטוסי 'יורופייטר טייפון' מתוצרת אירופה.

אתר ג'יינס מדווח, כי גנרל מילנר יתפטר בסוף חודש מאי, והידיעות על כך מתפרסמות בסוף השבוע, יומיים בלבד אחרי ששרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר ליין, הושבעה לתקופת כהונה נוספת. תמיכתו של גנרל מילנר בחמקן האמריקני של לוקהיד מרטין כמחליף למטוסי 'טורנדו' היתה ברורה כאשר הצהיר כבר בסוף 2017 כי "הלופטווטפה משוכנע בדבר עדיפות היכולות של ה-F-35 כמחליף למטוסי 'טורנדו', ואני הבעתי את דעתי בבירור בשאלה מה עדיף לחיל האוויר".

הפרשנים אומרים כי תמיכת מפקד חיל האוויר בחמקן עלתה לו במשרתו. לדבריהם, הצמרת הפוליטית בברלין תומכת בהצטיידות במטוס מתוצרת אירופית. סגן שר ההגנה ראלף בראוקזיפה התבטא כי ברלין רואה ב'יורופייטר' אופציה מועדפת להחלפת המטוסים המתיישנים. הסיבה העיקרית היא ההודעה הגרמנית-צרפתית מהשנה שעברה בדבר הכוונה לפתח ולייצר מטוס קרב דור 5 אירופי, בעוד שרכש חמקנים אמריקניים ישים לאל תכנית זו.

הפרשן הצבאי הבכיר בתקשורת הגרמנית כריסטיאן טיס דיווח בסוף השבוע בהקשר זה כי "נמסר לי ממקורות בלופטוופה כי אם מפקד חיל האוויר גנרל מילנר יזכיר עוד פעם אחת את המלה F-35, הוא יפוטר מתפקידו. הפוליטיקאים בגרמניה רוצים מטוס קרב מתוצרת אירופה".

אולי יעניין אותך גם