המשטרה חוקרת פרשת שוחד של תעשייה ביטחונית בתחום הימי

על פי החשד, תשלומי השוחד יועדו לאפשר ביצועם של עסקאות ביטחוניות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. לפי פרסומים בתקשורת הישראלית, מדובר במספנות ישראל סביב עסקה באפריקה

המשטרה חוקרת פרשת שוחד של תעשייה ביטחונית בתחום הימי

מאת Meronim - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=29595197

במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל כנגד עבירות הנוגעות לשחיתות ציבורית, פתחו הבוקר (א') היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ויחידת יהלום ברשות המיסים בחקירה גלויה בתום תקופה של מספר חודשים במהלכם התבצעה פעילות סמויה.

משטרת ישראל בשיתוף רשות המיסים עיכבו הבוקר 3 חשודים לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות שעניינן מתן שוחד לעובד ציבור זר, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, עבירות על חוק הפיקוח לייצוא בטחוני ועבירות מס.

החקירה מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, בשיתוף מלא עם יחידת יהלום ברשות המיסים וגורמי אכיפה בינלאומיים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. מדובר בפרשה בינלאומית שעניינה מתן שוחד על ידי חברה העוסקת ביצוא בטחוני במסגרתה הועברו על פי החשד תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים, בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות.

על פי החשד, תשלומי השוחד יועדו לאפשר ביצועם של עסקאות ביטחוניות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים.

פרסום בוואלה / אבי אשכנזי חושף: "בכירים ב"מספנות ישראל" עוכבו לחקירה במסגרת פרשת שוחד בינלאומית". על פי הפרסום מדובר בחשד למתן שוחד במסגרת עסקה באחת ממדינות אפריקה.

ממספנות ישראל לא נמסרה תגובה. 

אולי יעניין אותך גם