אזהרה: "עד 2025 תהיה לרוסים עדיפות צבאית על ארה"ב באירופה"

פוטין וטראמפ (צילום: AP)

עד שנת 2025 עלול הצבא הרוסי לרכוש יכולות עדיפות על אלו של הצבא האמריקני באירופה. הרוסים מתקדמים בטכנולוגיות צבאיות עיקריות ואינם מרפים ממאמציהם לזעזע את היציבות במערב. דבר אזהרה זה השמיע בסוף השבוע גנרל קרטיס סקפרוטי, מפקד פיקוד מאירופה (EUCOM) בצבא ארה"ב.

הוא הוסיף כי ביצוע תכניות המודרניזציה בצבא ארה"ב באירופה הוא תנאי הכרחי לשימור העליונות הצבאית האמריקנית ביבשת. בחודש שעבר ביקש פיקוד אירופה מהממשל תקציב של 6.5 מיליארד דולר לביצוע תכנית מפתח ביבשת הקרויה "יוזמת ההתרעה האירופית", הכוללת תכניות הצטיידות והתחדשות בים, ביבשה ובאוויר של הכוחות המוצבים באירופה. הפיקוד הסביר, כי התקציב נחוץ "כדי להרתיע מפני תוקפנות באמצעות שיפור ושדרוג יכולות התגובה שלנו באוויר, בים וביבשה, וכדי להפעיל ביעילות את הכוחות הרב-לאומיים".

פרשני DEFENSE ONE מציינים את ההתקדמות המרשימה של הרוסים בעשור האחרון בתחומי האלקטרוניקה והסייבר, ומסבירים כי יכולות אלו כבר הוכחו באוקראינה ובסוריה.

דבריו של גנרל סקפרוטי נאמרו כמה ימים אחרי מכון RAND פרסם דוח, הקובע כי הולכים ומתרחבים הפער והיעדר האיזון בין כוחות ארה"ב ואירופה ביבשת לבין השיפורים באיכות הצבאית הרוסית "ונוכח הפערים הטכנולוגיים בין רוסיה לבין כוחות נאט"ו". רוסיה הגדילה את כוחות באירופה, שומרת על כוננות צבאית ורכשה ניסיון קרבי במערכות אוקראינה וסוריה".

גנרל סקפרוטי הוסיף ואמר כי פיקוד אירופה זקוק היום בעיקר לתוכנות וחומרות חדשות למערכות שו"ב, "יותר חיישנים ויותר אמצעי מודיעין איכותי ויכולות סיור ותצפית".

כן הזכיר צורך ביותר חימוש מדוייק ומערכות הגנה אווירית משולבות נגד מטוסים וטילים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית