הכירו את ה"נמר" של אסד: הגנרל אל-חסן

הפופלריות של בריגדיר גנרל הוסייל אל-חסן, איש העדה העלאווית השליטה בסוריה, בקרב אסד ופוטין מרקיעה שחקים

כוחות סוריים במזרח דמשק (צילום: AP)

בבוקר 18 בפברואר התרכזו כוחות צבא סוריים הנאמנים למשטר אסאד בשדה ליד רובע אל-גוטה, מזרחית לדמשק, כדי להאזין לנאומו של קצין צבא גבה קומה ומזוקן, שנאם באוזני החיילים הסוריים כשהוא מזהיר את המורדים ברובע אל-גוטה: "בקרוב תראו אש וגיהינום ואיש לא יסייע לכם כאשר תזעקו לעזרה".

הקצין הוא בריגדיר גנרל הוסייל אל-חסן, איש העדה העלאווית השליטה בסוריה, שכינויו "הנמר", והוא חביבים של הנשיא אסד וולדימיר פוטין. בעת שנאם הקיפו אותה ארבעה שומרי ראש, לובשי מדים זרים וחגור מלא, עוטים מסיכות על פרצופיהם. הם לא היו סורים אלא רוסים, אנשי יחידת ביטחון מיוחדת שסיפקו הרוסים לשמירת הקצין הסורי הבכיר.

DEFENSE ONE מדווח כי שעות ספורות אחרי הנאום של גנרל אל-חסן החלה מתקפת הטבח הנוראה של הסורים והרוסים על תושבי רובע אל-גוטה, שם נהרגו מאמצע פברואר כ-600 בני אדם, ביניהם עשרות ילדים, ואלפים נפצעו.

מיד אחרי שהחלה המתקפה הסורית-רוסית, פרסמו דוברים רוסיים בסוריה  ברשתות החברתיות ידיעות על הסיוע הרוסי לסורים בטנקי T-90, במשגרי רקטות BM-30, שהן רקטות קטלניות במיוחד, ובטילים בליסטיים מדגם 'טוצ'קה'. "אנו נספק את הציוד כדי לסייע לכוחותיו של גנרל אל-חסן, ואנו בוטחים ביכולתו למלא את המשימה", כתב אלכסנדר איבנוב, דובר הכוחות הרוסיים בבסיס האוויר המיימים, בדף הפייסבוק של הצבא הרוסי בסוריה. אחרי כן מדיווחו כלי תקשורת רוסיים כי כמה קצינים רוסיים נמצאים ליד גנאל אל-חסן במפקדתו בפאתי רובע אל-גוטה.

ארגוני זכויות אדם בסוריה ומחוצה לה מדווחים כי עוד לפני שגנרל אל-חסן נהפך לחביבם של אסד ופוטין, הוא נטל חלק בפעולות אלימות שכללו ירי אל מפגינים נגד משטר אסד, פעולות רצח ועינויים של מתנגדי המשטר, פעולות שהוא פיקח עליהן אישית.

פרשנים סבורים שגנרל אל-חסן צבר פופולריות רבה בקרב המשטר הסורי והכוחות הרוסיים, עד כדי כך שיש אפשרות שהוא יחוסל על ידי תומכי המשטר בדמשק בגלל הפופולריות הרבה שלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית