קורסי IOT ייעודים מגיעים לאקדמיה הישראלית

קורסי IOT ייעודים מגיעים לאקדמיה הישראלית

facebook.com/HIT.IL

חברת פלאפון והמכון הטכנולוגי בחולון HIT הודיעו כי הן ישתפו פעולה בקורס ה-Interactive Design Hands On של המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית. במסגרת הקורס ילמדו הסטודנטים במעבדה לאינטראקציה תכנים מעשיים שיכללו תכנות בסביבת פיתוח Arduino, אלקטרוניקה, עיצוב אינטראקציה ועוד. במסגרת הקורס, שיפעל תחת הכותרת  "עיר חכמה – אנשים חכמים עוד יותר", יחשפו הסטודנטים אל הנעשה בתחום ה-Internet Of Things (IoT) בארץ ובעולם. 
 
הסטודנטים יעסקו בסוגיות אתיות ותיאורטיות-ביקורתיות רלוונטיות כמו מושג ה-"יעילות" ושאלות כמו כיצד לייעל את החיים בעיר מבלי להרגיש כמו ב- 1984? או האם יש לשאוף ליעילות מרבית או שצריך להשאיר מקום לאקראיות מסויימת כשבאים לעצב אובייקטים אינטראקטיביים חדשים? לקורס יהיה גם נדבך מעשי בו ילמדו הסטודנטים איך הופכים פח ל"חכם"?  איך מתכננים חניה חכמה? ואיזה עיצוב יהפוך את השלט בעיר לאטרקטיבי ויעיל?
 
מהלך הקורס יתחלק לשלושה פרויקטים עליהם יעבדו הסטודנטים- פרויקט בנושא ייעול, פרויקט בנושא שיבוש מידע ופרויקט מסכם בנושא החיים בעיר החכמה, שבמסגרתם ישמעו הסטודנטים הרצאות מפי נציגים של פלאפון בנושאי חזון החברה בנושאים שונים, כגון- ערים חכמות, IoT ועוד. שיתוף הפעולה החדש יכלול גם ביקור בבניין פלאפון, בניין IOT חכם המדגים את נושא הקורס. עוד תעניק פלאפון ערכות פיתוח חדשות למעבדת האינטראקציה, מומחי ה – IOT  של פלאפון ינכחו במפגשי ביקורות עם שמשתתפי הקורס, ותערוכת סוף קורס שתתקיים בחברת פלאפון בה יציגו הסטודנטים את אבות הטיפוס שפיתחו והמציאו.
 
תמיר שפר ראש המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית ב- HIT מכון טכנולוגי חולון: "הפיילוט החדשני ופורץ הדרך שקורם עור וגידים בשיתוף פעולה עם חברת פלאפון הוא צעד מאוד מרגש עבורנו והוא דוגמא אחת מני רבות של חיבור סטודנטים למגמות המתרחשות בעולם. אנו מאמינים שהסטודנטים שלנו יהיו חלק מעיצוב העתיד בישראל של ערים חכמות ושכלול חווית התושבים ונראות הערים השונות"
 
אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק בפלאפון: " בעולם הדיגיטלי ההולך ומתפתח קיימת חשיבות רבה לצורה בה מעצבים עבור המשתמשים את דרכי האינטראקציה איתו. לכן פלאפון שמחה לקחת חלק בקורס ה-IDHO של המכון הטכנולוגי בחולון שעוסק בידיוק בתחום הזה. אנו רואים כזכות לקחת חלק בחינוך דור העתיד ושמחים להירתם ולספק מהכלים, מהניסיון ומהידע שלנו לטובת קידום הנושא".
 
שיתוף הפעולה נרקם כחלק מפעילות ה-IoT שחברת פלאפון מובילה והכריזה עליו לפני מספר שבועות. בבדיקה שערכה פלאפון באמצעות מכון המחקר IPSOS  בקרב נסקרים מהקהילה העסקית עלה כי 74% חושבים שה-IoT יאפשר חדשנות וצמיחה לעסק במידה רבה, 59% דיווחו כי בארגון שלהם ישנה כוונה להטמיע פתרונות מסוג IoT.