פלנטיר תפתח מערכת מודיעין לשדה הקרב עבור הצבא האמריקאי

חברת פלנטיר תספק לצבא ארה"ב מערכת מודיעין לשדה הקרב בהקיף של 876 מליוני דולרים, כך עולה מפרסום של latimes.  מערכת DCGS-A היא המערכת הראשית של הצבא לעיבוד והפצה של מידע רב-חיישני ומידע על מזג האוויר ללוחם.

"DCGS-A נועדה לשלב את כל יכולות המודיעין תוכנה / חומרה בתוך הצבא לתוכנית אחת עם היכולת לגשת ולהיות נגישה, לא רק למודיעין צבאי או גורמי פיקוד, אלא גם את לשתף את המידע עם גורמים אחרים", נכתב באתר gao.gov.

פלנטיר תעבוד עם חברת Raytheon כדי להחליף את מערכת Distributed Common Ground System. היא גברה על שבע הצעות אחרות. תנאי השותפות בין פלנטיר לריית'און לא נמסרו, והחברות לא הגיבו מיד לבקשות תגובה. כך לפי הפרסום.

פטר ת'יל, המייסד והיו"ר של פלנטיר, אישר את מהלך החברה ב -2016 לתבוע את הצבא על מה שהוא כינה תהליך הגשת הצעות לא הוגנות. שופט החליט לטובת פאלנטיר והורה לצבא לשנות את ההחלטה. מהות הטענה הייתה שהצבא צריך לרכוש מערכות כאלו מסחריות אם קיימות, ולא לפתח מאפס.

לפי פרסום של צבא ארה"ב המערכת מספקת שבעה תחומי מידע: תכנון והכוונה, איסוף, עיבוד / ניצול, אָנָלִיזָה, חיזוי והפקה, מודעות להפיץ נתונים וממסר נתונים. "כמה דוגמאות של כלים המשמשים תחת שבע קטגוריות אלה הם: ניתוח תמונות או מיפוי מוצרים, לחבר ישויות כדי לספק דיאגרמות קישור, לעקוב אחר פעולות האויב, לדווח על מודיעין יומינט, לנצל את המודיעין האווירי, מעקב, נתונים לפלטפורמת סיור, סקירת וידאו בתנועה מלאה", לפי הפרסום.

"מערכת DCGS-A היא יותר מאשר רק תחנת עבודה עבור אנליסט מודיעיני או יישום תוכנה. זהו פרויקט עולמי של יכולות שאיפשרו לחיילים להצליח ולשרוד, והיא ממוקמת ברחבי העולם כדי לתמוך בפעולות המודיעין ברחבי העולם."