עולים על אזרחי: היחידה לניסויי טילים (ינ"ט) אוזרחה

אתר חיל האוויר מדווח כי היחידה לניסוי טילים (ינ"ט), המבצעת ניסויים במערכות הגנ"א ומשגרת לוויינים לחלל, אוזרחה. הפיקוד על היחידה יישאר צבאי וההפעלה וכוח האדם בידי חברת רפאל שזכתה במכרז

עולים על אזרחי: היחידה לניסויי טילים (ינ"ט) אוזרחה

צילום ארכיון: משהב"ט

היחידה לניסוי טילים (ינ"ט), המבצעת ניסויים במערכות הגנ"א ומשגרת לוויינים לחלל, אוזרחה, כך מדווח אתר חיל האוויר. הפיקוד על היחידה יישאר צבאי וההפעלה וכוח האדם בידי חברת רפאל שזכתה במכרז.

בטקס שנערך בבסיס פלמחים הוכרז רשמית על אזרוח ינ"ט תוך שמירה על פיקוד צבאי. בינ"ט מתבצעים ניסויי פיתוח של מערכות הגנה אווירית ושיגור לוויינים. באחרונה היתה היחידה אחראית לשיגור הלוויין אופק 11 ןלניסוי מערכת המיירט 'קלע דוד'.

באתר חיל האוויר מסבירים כי במסגרת תכנית תר"ש גדעון הגיע לסיומו תהליך בן כשלוש שנים לשינוי המבנה הארגוני של ינ"ט, שבמסגרתו יתבסס מעתה כוח האדם ביחידה על עובדי צה"ל, אם כי ינ"ט תמשיך להיות יחידה צבאית שישולבו בה אנשי רפאל.

מעתה תפעל היחידה בשלושה תחומים עיקריים: תחום הבטיחות האווירית, תחום הניתוח ההנדסי ותחום הבקרה והמבצעים טרם ביצוע ניסוי. פעולות הנדסה ואחזקת ניסויים יועברו לאחריות הבלעדית של אנשי רפאל. יותר ממחצית עובדי רפאל הם בוגרי ינ"ט, דבר שמקל על תהליך ההתאזרחות וכן תורם לשימוש ידע ביחידה, שהיא מבצעית ונותנת מענה לכוחות ולצרכי מערכת הבטחון.

אולי יעניין אותך גם