תוכנית האימונים החדשה של צה"ל

תא"ל עודד בסיוק, מפקד אוגדה 162 אמר כי צה"ל חוזר להתאמן 17 שבועות בשנה במקום 13, לראשונה מזה שנים. "איפה שהמלחמה תתפוס אותנו שם ננסה לעשות את התוצאה הטובה ביותר וחד משמעית אנחנו מוכנים", אמר בסיוק

באימונים (צילום: דו"צ)

לראשונה מאז מבצע "חומת מגן" במהלך האינתיפאדה השנייה, צה"ל חוזר להתאמן 17 שבועות בשנה במקום 13, כחלק מתוכנית האימונים החדשה בצבא.

בשיחה עם כתבים צבאיים אמר מפקד אוגדה 162, תא"ל עודד בסיוק, כי צפויים שינויים משמעותיים בצה"ל. "צריכים להסתכל קדימה ולהיות מוכנים. האוגדה היא הראשונה שמבצעת זאת עם אימון ראשון המתקיים בימים אלה", אמר. 

"אנחנו חושבים גם על הגזרה הצפונית וגם על הגזרה הדרומית. המחויבות שלנו היא להיות אוגדה המתאימה לכל הגזרות", סיפר תא"ל בסיוק והמשיך כי "האימון הקרוב יתרכז בגזרה הדרומית, ברצועת עזה, אבל כדי לשמור על כשירות בכלל הזירות, האימון הוא הוליסטי. יש פרקים של מוכנות וחזרה לכשירות, יש פרק של לבנת יסוד ושל לחימת פרט". עוד יעסקו החיילים בתרגול לוחמה בשטח בנוי, לחימה במנהרות ובבניינים רבי קומות. במהלך השנה צפוי להתקיים גם תרגיל אוגדתי.

לדבריו של תא"ל בסיוק, במהלך האימונים ישנו שילוב בין כוחות השיריון והחי"ר. "חטיבת גבעתי תעבור לנגמ"ש ה"נמר" וחטיבת הנחל תעבור לנגמ"ש החדש על גלגלים, 'איתן', דבר שהוא לא פחות ממהפכה בעיניי", סיפר. לפיו, צה"ל "בתהליך נרחב להחליף את כל הכלים המשוריינים בגבעתי ובנחל וזה יעלה עוד יותר את הכשירות. "איפה שהמלחמה תתפוס אותנו שם ננסה לעשות את התוצאה הטובה ביותר וחד משמעית אנחנו מוכנים".

***

בתמונה: הנגמ"ש איתן, צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית