8200 הייתה שותפה לסיכול טרור אווירי באוסטרליה

על פי המידע, יחידת המודיעין המיוחדת הצליחה בעזרת שיתוף פעולה עם קהיליית המודיעין לסכל פיגוע שתוכנן בשלהי שנת 2017 באוסטרליה 

ישראל מנעה פיגוע אווירי: במהלך יום עיון לכתבים שנערך היום (רביעי) באגף המודיעין נחשפו פעולות של יחידת 8200 שמנעו פיגוע אווירי גדול באוסטרליה. עוד נחשף כי היחידה הצליחה למנוע מתקפת סייבר על גופים בישראל.
 
על פי המידע, יחידת המודיעין המיוחדת הצליחה בעזרת שיתוף פעולה עם קהיליית המודיעין לסכל פיגוע שתוכנן בשלהי שנת 2017 במדינת אוסטרליה הרחוקה. גורמים ב-8200 העבירו את המידע לרשויות הביטחון המקומיות שסיכלו את הפיגוע שהיה כבר בשלבי הכנה אחרונים.
 
על פי אגף המודיעין, סיכול הפיגוע הביא להצלה של עשרות חפים מפשע. כמו כן, לטענת גורמים ביחידה ההצלחה ממחישה את חשיבותה של יחידת העילית המודיעינית במאבק נגד ארגון המדינה האסלאמית.
 
בזמנו נכתב ב"דיילי מייל אוסטרליה" כי אוסטליה היתה קרובה "באופן מפחיד" לחוות את פיגוע הטרור הגדול בתולדותיה, כאשר מאות אנשים היו בסכנת מוות. על פי הדיילי מייל הכוונה הייתה לפוצץ טיסת סחר שהמריאה מאוסטלריה למזרח התיכון בעודה בשמיים.
 
"אם המזימה של אנשי דאע"ש הייתה יוצאת לפועל, המטוס היה מתפוצץ על ידי מטען שהועלה למטוס על ידי אחד הנוסעים", נכתב. באוסטרליה נשמעו בסיקורות קשות על כך שהפיגוע הרצחני תוכן בסוריה ובטורקיה בלי שאנשי המודיעין המקומיים זיהו את הכוונות.
 
בנוסף לסיכול פיגוע הטרור, הצליחה יחידת 8200, בשיתוף חטיבת ההגנה של אגף התקשוב, לסכל פעילות סייבר התקפית מצד אירן. המתקפה, כך סופר, כוונה נגד גופים וארגונים פרטיים וציבוריים בישראל.
 
ביחידה ידעו לספר כי סיכול המתקפה התאפשר בזכות מעקב הדוק של היחידה אחר פעולות המערך ההתקפי האירני וזיהוי מוקדם של ניסיונות התקיפה בישראל. היחידות הובילו באופן אקטיבי לנטרול אפקטיבי של האיום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית