בלגיה: על פייסבוק לחדול מלעקוב אחר משתמשים מחוץ לשירותיה

בלגיה: על פייסבוק לחדול מלעקוב אחר משתמשים מחוץ לשירותיה

bigstockphoto

בית משפט בבריסל, בלגיה, קבע כי על פייסבוק לחדול מניטור הרגלי הגלישה של משתמשי הרשת החברתית, כאשר הם גולשים מחוץ לרשת. בנוסף, בית המשפט קבע כי על פייסבוק למחוק מידע מסוג זה שכבר נאסף על-ידה. ככל ופייסבוק לא תציית לצו, היא צפוייה לקנס כספי יומי של 250,000 אירו. בית המשפט ציין כי הרשת החברתית אינה מיידעת כנדרש את משתמשיה אודות המידע הרחב שהיא אוספת ביחס להרגלי הגלישה שלהם וכן אינה מפרטת כיצד היא משתמשת במידע זה ולכמה זמן היא אוגרת אותו. 

law.co.il מזכיר כי בשנת 2015 קבע בית משפט במדינה כי על פייסבוק לחדול מניטור גולשים שאינם מנוייה, אחרת יושת עליה קנס יומי, וזאת במסגרת תביעה שהגיש רגולטור הפרטיות הבלגי נגד הרשת החברתית. פייסבוק ערערה על אותה החלטה ואף זכתה בערעור, לאחר שבית משפט לערעורים במדינה ביטל את ההחלטה הקודמת וקבע כי ככל שהדבר נוגע לגולשים אירופאים, אין לבית המשפט הבלגי סמכות שיפוט כלפי פייסבוק, מאחר והמטה האירופי של הרשת החברתית נמצא באירלנד. במקרה הנוכחי, בית המשפט בבריסל דחה את טענת פייסבוק כי הוא נעדר סמכות לדון בעניין וקבע כי הוא מוסמך לדון בטענות ביחס להפרת חוקי הגנת הפרטיות המקומיים, שעה שהרשת החברתית מנטרת את פעילותם של משתמשים מהמדינה.

פייסבוק מסרה בתגובה כי היא מאוכזבת מההחלטה וכי היא מתכוונת לערער עליה. לדבריה, במהלך השנים האחרונה החברה השקיעה מאמצים רבים על-מנת להסביר למשתמשים כיצד היא משתמשת ב'עוגיות' (cookies) ואמצעי ניטור נוספים, על-מנת לשמור על אבטחת המידע בשירות ולהציג למשתמשים תוכן רלבנטי. לטענת החברה, מדובר בטכנולוגיה מקובלת בתעשייה וכי החברה מחייבת כל שותף המשתמש בטכנולוגיה שלה להציג מידע ברור למשתמשים. מקור: Bloomberg (מאת אופיה וויט)

פרסום ראשון law.co.il / ‏ עו"ד טל קפלן

אולי יעניין אותך גם