פתיחת גדוד אדומים בגזרת עוטף ירושלים של משמר הגבול

מפקד מרחב מג"ב עוטף ירושלים, נצ"מ בריק יצחק. קרדיט צילום: דוברות המשטרה

"מרחב עוטף ירושלים של מג"ב הוא מהמרחבים המורכבים והמאתגרים שיש במשטרת ישראל, הלוחמים שפועלים בתפר, בין שטח מדינת ישראל לשטחי יהודה ושומרון מונעים לא אחת בגופם את כניסתו של הטרור לשטח ירושלים ולתוך מדינת ישראל. המורכבות המבצעית מחייבת את הקמתו של גדוד נוסף לחיזוק הביטחון באזור". אמר מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי בדבריו.
 
מרחב מג"ב עוטף ירושלים הוקם לפני כשנה וחצי כמרחב עצמאי. הלוחמים שבמרחב, פועלים לאורך כל ימות השנה במעברים, בכפרים ובמחנות הפליטים ובפעילותם מהווים מגן אנושי לתושבים, מונעים כניסת בלתי מורשים לשטחי מדינת ישראל, הברחות אמל"ח, סיכול אירועי טרור ועוד. כל זאת על מנת לשמור על תושבי מדינת ישראל. לפני הקמת גדוד אדומים, פעלו במרחב עוטף ירושלים 2 גדודים, הגדוד צפוני והגדוד דרומי. מהיום יפעלו בגדוד אדומים שבמרכז הגזרה, 3 פלוגות מג"ב. 
 
הטקס התקיים היום (18.02.2018), בבסיס גדוד אדומים הסמוך לאבו-דיס במעמד מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ראש עיריית מעלה אדומים, מר' בני כשריאל, מפקד מג"ב עוטף ירושלים, נצ"מ בריק יצחק, מפקד גדוד אדומים, סנ"צ עאדל יוסף, ספ"כ עוטף ירושלים, מת"ח מעלה אדומים, סנ"צ יגאל לוגסי, מפקדים, מפקדות, לוחמים ולוחמות. 
 
עוד אמר מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי בנאומו: "מאז הפעילות של מרחב עוטף ירושלים כמרחב עצמאי, נרשמו הישגים מרשימים והצלחות מבצעיות רבות. הקמת הגדוד הנוסף בעוטף ירושלים, גדוד אדומים, יביא לפעילות הכוחות בתא שטח קטן יותר, מה שיעלה את איכות הפעילות של לוחמי מג"ב בגזרה." 
 
מפקד מרחב מג"ב עוטף ירושלים, נצ"מ בריק יצחק אמר: "משמר הגבול בכלל ומג"ב עוטף ירושלים בפרט נבחר לעמוד בחזית העשייה הביטחונית והפך לגוף המזוהה ביותר עם הלחימה בטרור ועם ההגנה על חוסנו של העורף האזרחי. יש לנו תפקיד חשוב, מכריע וייחודי אשר מחייב אותנו לפעול במקצועיות, ערכיות ורגישות על מנת לשמור על המרקם העדין שקיים בירושלים וסביבתה." 
 
ראש עיריית מעלה אדומים, מר' בני כשריאל אמר: "תושבי מעלה אדומים חיים בביטחון,  בשלווה ובאיכות חיים גבוהה בזכות לוחמי מג"ב שעושים עבודת קודש טובה ומקצועית בכדי לשמור עליהם ועל ילדיהם כל יום. אנו מחבקים ומאמצים אל ליבנו את לוחמי מג"ב ורואים בהם כחלק בלתי נפרד ממשפחת מעלה אדומים." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית