מנה"ר: צבר ההזמנות מהתעשיות הישראליות בשנת 2017 - כ-43 מיליארד ש"ח

מינהל הרכש במשרד הביטחון מסכם את שנת 2017. בשנה זו נרשמה עלייה של כ-15% בהזמנות שבוצעו מספקים באזורי עדיפות לאומית וקו עימות בצפון ובדרום

אבי דדון, ראש מנה"ר (צילום: דוברות משרד הביטחון)

מינהל הרכש מסכם בימים אלה את שנת 2017 ברכש עבור צה"ל ומערכת הביטחון. את נתוני הרכש הציג סמנכ"ל וראש מנה"ר, אל"מ (מיל') אבי דדון, בסיכומי תכניות העבודה. היקף הרכש בשקלים שביצע מנה"ר בשנת 2017 עמד על כ-11.2 מיליארד שקל. 25.6% מסכום ההזמנות בוצע מספקים מאזורי עדיפות לאומית וקו עימות בצפון ובדרום, זאת לעומת 21.9% בשנת 2016, גידול של כ - 4%. בין היישובים שקיבלו הזמנות ביותר מ-100 מיליון שקל במהלך 2017: שדרות, אשקלון, באר-שבע, יוקנעם-עלית ולראשונה ירושלים וכרמיאל.
 
בשנת 2017 ניהל מנהל הרכש צבר הסכמים והזמנות 'כחול לבן' בהיקף של 43 מיליארד שקל. מתוכם יתרות לאספקה של כ-25 מיליארד שקל. בנוסף כמות המכרזים הדינמיים עלתה מ- 37% בשנת 2016 ל- 44% בשנת 2017. בשנה החולפת טופלו כ- 280 אלף חשבוניות בהיקף של כ- 12 מיליארד שקל, זאת עומת 263 אלף חשבוניות בהיקף של כ- 12.2 מיליארד אשתקד. הרכש שבוצע על ידי מנה"ר פרנס בשנת 2017 כ-50 אלף משפחות באופן ישיר, מתוכם כ- 11 אלף בפריפריה, עליה של כ-10% משנת 2016.  
 
חלוקת הרכש לפי תחומים בשנת 2017: 3.77 מיליארד שקל הוצאו ליבשה, 1.1 מיליארד שקל הוצאו עבור רכש אוויר וים, 2.3 מיליארד שקל הוצאו לתקשוב מודיעין, 1.8 מיליארד שקל עבור רכש לוגיסטי רב-זרועי ו-1.6 מיליארד שקל עבור הרכשת שירותים.
 
שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר כי "אני מברך את משרד הביטחון ואת מנהל הרכש על שנה של עשייה, שבה המשכנו לחזק את התעשייה הישראלית. הגידול ברכש 'כחול לבן' בפריפריה הוא הביטוי הטוב ביותר למדיניות שאנחנו מובילים לחיזוק יישובי קו העימות ואזורי עדיפות לאומית. בשנה הקרובה נעמיק עוד יותר את פעילותנו, כדי להביא עוד הזמנות, עוד עובדים ועוד מפעלים ביטחוניים לצפון ולדרום".
 
סמנכ"ל וראש מנה"ר אל"מ (מיל') אבי דדון, המציין בימים אלו שנה לכהונתו, מסכם בחיוב את המענה שניתן לכלל דרישות צה"ל ומערכת הביטחון בשנה החולפת. "המחויבות שלנו לביצוע רכש איכותי ומקצועי, מבוסס על מיצוי מיטבי של תקציב הביטחון. בשנת 2017 הקפדנו על הורדת כמות הפטורים ממכרזים, הגדלנו את כמות המכרזים "הדינמיים" (מכרז מקוון בזמן אמת) ושיפרנו את כמות ההזמנות מהפריפריה. עוד בשנה זאת, פרויקטים מורכבים יצאו לדרך כשהבולט שבהם הוא מכרז העברת מרכזי התקשוב ממרכז הארץ (קבלן תקשוב ראשי). נוסף על כך, מימשנו תהליכי רכש לרווחת הלוחמים ("המענה השלם") וביצענו את כלל הרכש עבור הפרויקט הלאומי טנק המרכבה, הנמ"ר והאיתן. פעולות הרכש בחו"ל, באמצעות המשלחות, נעשו במיצוי מיטבי של כספי הסיוע ולתועלת התעשייה הישראלית. בעידוד ושיתוף פעולה מצוין שלנו עם החברות הזרות, רכשו חלקן רכש גומלין בארץ, על אף שאין הן מחויבות בחוק. ביעדי 2018, קבענו להמשיך לקדם נושאי רכש תוצרת הארץ והגברת הסיוע ליישובי הפריפריה", אמר.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית