התקציב למערך הגרעיני של ישראל - כ148 מליוני ש"ח לשנת 2019. שירותי הביון: מעל עשרה מיליארדי ש"ח

תחת 'הוצאות ביטחוניות שונות' בהצעת חוק התקציב לשנת 2019 מפורטות מסגרות התקציב לשני גורמים מעניינים - תחזוקת הכורים הגרעיניים של ישראל ושירותי הביון של המדינה

הצעת התקציב לשנת 2019 עברה קריאה ראשונה ועברה לועדת הכספים להכנה לקריאה שניה ושלישית.

בהצעת התקציב, תחת 'הוצאות ביטחוניות שונות' טמונים שני תקציבים מעניינים. אחד של הוועדה לאנרגיה אטומית שאחראית על תפעול שני הכורים הישראלים - שורק ודימונה. התקציב לשנת 2019 - כ148 מליוני ש"ח. על פי פרסום של ארכיון הCIA, הוועדה מטפלת גם במערך הגרעיני של ישראל.

אמנם סעיפי תקציב הוועדה חשאיים, אולם על פי הערכות, כ-20 אחוזים מהתקציב מוקצים למשכורות ושאר הכסף לתשתיות בינוי ותחזוקה או רכש של אמצעים. מרבית הכסף, ככל הנראה, מוקצה לתחזוקת בינוי שהיא מרכיב קריטי בכורים גרעיניים.

תקציב שני תחת 'הוצאות ביטחוניות שונות' הוא ככל הנראה של שירותי הביון, המוסד והשב"כ, והוא מסתכם בקצת יותר מעשרה מיליארדי ש"ח לשנת 2019. שיח ציבורי סביב העלייה בתקציבי שירותי הביון של ישראל התנהל בתקשורת בחודשים האחרונים, אולם כעת המספרים נמצאים כתובים, וכאן החידוש.

הצעת התקציב עדיין צריכה לעבור קריאה שניה ושלישית בכנסת לאחר וועדת הכספים, אולם נראה כי בסעיפים אלו לא צפוי שינוי.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022