דירוג תקציבי ההגנה הגדולים בעולם: ארה"ב, סין, סעודיה, רוסיה והודו

דוח של המרכז ללימודים אסטרטגיים בלונדון (IISS) קובע כי תקציב ההגנה של הודו גדל בהשוואה ל-2016. תקציבה של סין גדל באותה תקופה פי שלוש

גבעת הקפיטול בוושינגטון. ארה"ב עדיין מובילה בתקציבי הביטחון בפער ניכר (צילום: AP)

תקציב ההגנה של הודו לשנת 2017 הוא החמישי בגודלו בעולם ועבר את תקציב ההגנה של בריטניה. חמישה תקציבי ההגנה המובילים בעולם לשנה זו הן: ארה"ב (602 מיליארד דולר), סין (150 מיליארד דולר), סעודיה (76 מיליארד דולר), רוסיה  (61 מיליארד) והודו (52 מיליארד דולר).

המרכז ללימודים אסטרטגיים בלונדון (IISS) פרסם דוח שבו נאמר כי תקציב ההגנה של הודו גדל בהשוואה ל-2016, ואילו תקציב ההגנה של סין גדל באותה תקופה פי שלושה. בצבא סין יש ב-600 אלף איש יותר מאשר בצבא ההודי. לסין 1,200 מטוסים טקטיים בהשוואה לחיל האוויר ההודי – 785 מטוסים. גם בצי הסיני יותר משחתות ופריגטות מאשר בצי ההודי. 

בדוח נאמר עוד כי צבא הודו לוקה במחסור בלוגיסטיקה, בחימוש ובחלפים, ולכן מוקדש חלק נכבד מתקציב ההגנה לרכש מערכות וכלים חדשים, לשדרוג ולשיפור של מערכות מתיישנות.

בקשר לתקציב ההגנה כותב 'אקונומיק טיימס' ההודי, כי הגידול בתקציב ההגנה של סין ושל רוסיה משקף את שאיפתן של שתי מעצמות אלו להתחרות בארה"ב ורצונן לפתח יכולות בנות-תחרות לטכנולוגיות אמריקניות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית