היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב תוקף מדינות הסוחרות עם איראן

במהלך נאומו בוועידה לביטחון אירופה במינכן אמר הגנרל ה.ר. מקמסטר כי יש "לבחון היטב עם מי עושים עסקים מעבר לים ולנתק תכניות מימון עקיפות לחיזבאללה ולמיליציות אחרות המשמשות שליחות של איראן ומחלישות מדינות במזרח התיכון תוך הגדלת ההשפעה האיראנית"

גנרל ה.ר. מקמסטר במהלך נאומו במינכן (צילום: AP)

נאום תקיף של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, הגנרל ה.ר. מקמסטר, נגד המדינות שסוחרות עם איראן: מקמסטר קרא בשבת בוועידה לביטחון אירופה במינכן לחברות נאט"ו לבעלות בריתה של ארה"ב "לבחון היטב עם מי עושים עסקים מעבר לים ולנתק תכניות מימון עקיפות לחיזבאללה ולמיליציות אחרות המשמשות שליחות של איראן ומחלישות מדינות במזרח התיכון תוך הגדלת ההשפעה האיראנית".

בנאומו הזהיר מקמסטר כי המשטר באיראן ממשיך לקבל תמיכה מארגונים ומחברות אזרחיים המסונפים למשמרות המהפכה, "וזה כולל אתAIR MAHA , חברת תעופה שנוחתת כאן במינכן", אמר היועץ לביטחון לאומי, ברמזו לשמועות שרווחו כי חברת תעופה איראנית זו היא זרוע ביצועית של מדיניות ההתפשטות של טהרן.

מקמסטר המשיך ואמר: "מה שאיראן עושה הוא להציב את ארגון חיזבאללה כדוגמה ומופת במזרח התיכון. הם (האיראנים) מעוניינים בעולם מערבי מוחלש, הם רוצים ממשלות חלשות בשלטון, התלויות בסיוע מאיראני, בעוד שטהרן מטפחת ארגוני טרור, מיליציות וקבוצות חמושות בלתי חוקיות המסוגלות להפיל ממשלות הפועלות בניגוד לאינטרסים של איראן. זה קורה בסוריה, זה קורה  בתימן – רשת של שליחים (PROXIES) שיעילותם הולכת ומשפרת כאשר טהרן מספקת להם נשק קטלני והרסני".

מקמסטר פנה לעולם הרחב: "כאשר אנו מסתכלים על שותפות הסחר הגדולות של איראן אנו רואים את רוסיה, סין, גם יפן, קוריאה הדרומית וגרמניה. הגיעה העת להפעיל מודיעין מסחרי כדי לדעת עם מי עושים עסקים, וגם לנתק עסקות פסולות מסוג זה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית