תעשיית השיריון הטורקית: הישראלים יצאו, הגרמנים נכנסו

לאחר שמדינת ישראל החליטה לנתק את השת"פ הביטחוני עם טורקיה סביב פיתוח אמל"ח, חברת ריינמטאל הגרמנית נכנסה למלא הוואקום עם שדרוגי טנקי הליאופרד ושותפות אפשרית בייצור טנק האלטליי הטורקי בעתיד

https://twitter.com/Ozkok_/status/955008847332159490

הנתק הביטחוני בין טורקיה לישראל הוציא את תעש מערכות מהמשחק עבור ארדואן שרוצה לייצר טנקי אלטליי ולשדרג את הטנקים שיש ברשותו. עם העמקת הלחימה של טורקיה בסוריה, הבינו בצבא הטורקי שבלי מיגון ראוי ויכולות מודעות מצבית הטנקים הופכים לברווזים במטווח. ובאין תשובה מישראל, פנו לגרמניה. הצבא הטורקי עושה שימוש בטנקי M-60 ששודרגו על ידי תעש בעבר ובליאופרדים גרמניים.

את ההזדמנות שנוצרה בטורקיה סביב השיריון לאחר יציאת תעש ניצלו בריינמטאל ולמרות התנגדות חלק מחברי הפרלמנט, הצליחה החברה לקבל אישורי ייצוא לשדרוג טנקים ואף להקמת חברה טורקית בשותפות BMC המקומית המקורבת לארדואן.

"ההסכם כולל שדרוג טנקי הLeopard 2 עם שריון טוב יותר נגד ירי רקטות ומטעני מלכודות", כותבים בbr.de.  "עכשיו מתברר כי כבר ב -9 בינואר, שלושה ימים לאחר ישיבתם של שני שרי החוץ [טורקיה וגרמניה], נסעה ככל הנראה משלחת של החברה הטורקית BMC לדיסלדורף וחתמה על הסכם עם Rheinmetall", כותבים בדיווח.

השת"פ של ריינמטל עם BMC צפוי להיות גדול יותר מאשר שדרוג טנקים קיימים. ארדואן רוצה שיבנו בקרוב טנקים מסוג אלטליי. Rheinmetall רוצה להיות שם והיא הקימה חברה בת בטורקיה שנקראת RBSS ומבוססת באנקרה. מיזם משותף, בין היתר, עם הקבוצה הטורקית BMC, השייכת לEthem Sancak - איש מהברנז'ה של ארדואן ועל פי דיווחים בתקשורת חבר קרוב. BMC אמורה לשרת את הקבוצה הגרמנית כדלת לממשל הטורקי.

ריינמטאל וBMC לא שלחו תגובות לכתבות בתקשורת הגרמנית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית