רפאל צפויה להתחרות על שדרוג טנקים של קרואטיה עם עמדת נשק

הצבא הקרואטי מפעיל כ75 טנקים מסוג M-84 והוא רוצה לשדרג אותם לגרסאות מתקדמות יותר. אחת הגרסאות האפשריות כוללת עמדת נשק של רפאל מסוג Samson

Croatian M-84 Main Battle Tanks during a military parade in 2015 (Credit Wikipédia)

הכוחות המזוינים של קרואטיה מתכוונים לשדרג את טנקי הקרב העיקריים שלהם (M-84), לפי תוכנית הרכש של המדינה לשנת 2018. על פי הדו"ח הצבאי לשנת 2017, שפורסם על ידי המכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים (IISS) בלונדון, הכוחות הקרואטיים מפעילים 75 טנקי M-84 MBT נכון לתחילת שנת 2017.

משרד הביטחון לא פירט את תחומי השדרוג המתוכנן. יש לציין כי `Duro Dakovic חברה מקומית פיתחה גרסה מודרנית של M-84 תחת השם M-84D. גרסת M-84A4 ו- M-84D חולקים את אותו תותח ראשי 125 מ"מ. עם זאת, M-84D מוגן בנוסף על ידי שיריון ראקטיבי ומערכת התרעה מבוססת לייזר IRD-4B.

הטנק מצויד במחשב בליסטי דיגיטלי מסוג אומגה של חברת Fotenia מסלובניה ועמדת נשק של רפאל מדגם Samson-RCWS. לM-84D יש טווח פעילות של 700 ק"מ, מהירות מקסימלית של 65 קמ"ש וקצב אש של כמעט תשע סיבובים לדקה. הפיתוח האחרון בפרויקט M-84D הוא החלפת עמדת הנשק האורגנית מסוג Samson על-ידי עמדה של Kongsberg עם מקלע כבד 12.7 מ"מ (HMG). [ככל הנראה להגדיל את החלופות ללקוח].

מקור: armyrecognition

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית