קוריאה הצפונית מציגה טיל המזכיר את האיסקנדר הרוסי

נזכיר כי קוריאה הצפונית שיתפה פעולה בהיבט צבאי עם מספר מדינות סובבות ישראל, ביניהן מצרים, סוריה ולבנון (חיזבאללה). כמו גם, לקוריאה הצפונית יש שיתוף פעולה ביטחוני עם איראן

http://www.rodong.rep.kp/ko/index.php?strPageID=SF01_02_02&newsID=2018-02-09-0002_photo

במסגרת המצעד הצבאי האחרון של קוריאה הצפונית שנערך לכבוד 70 שנים להקמת צבא המדינה, הוצגו ששה משגרים ניידים שנשאו עליהם טילים מסוג המזכיר את האיסקנדר הרוסי. כך לפי פרסום של janes.

"על פניו נראה שמדובר בטיל בליסטי לטווח קצר (כ - 300 ק"מ) המונע בדלק מוצק, ומותקן על רכב נשיאה ושיגור ייעודי, המזכיר במאפייניו את הרכב של מערכת "איסקנדר" הרוסית", אמר בראיון לאתר ישראל דיפנס טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, העוקב אחר תוכנית הטילים של קוריאה הצפונית מזה שנים. "בשלב זה לא ידועים נתונים נוספים על הטיל החדש, לרבות שמו."

עוד הוסיף ענבר כי הטיל לא נוסה עד כה - לפחות לא ניסוי שעליו דיווחה קוריאה הצפונית. לשאלת ישראל דיפנס האם מערכת זו עשויה להיות מיוצאת למדינות אחרות, השיב ענבר בחיוב.

נזכיר כי קוריאה הצפונית שיתפה פעולה בהיבט צבאי עם מספר מדינות סובבות ישראל, ביניהן מצרים, סוריה ולבנון (חיזבאללה). כמו גם, לקוריאה הצפונית יש שיתוף פעולה ביטחוני עם איראן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית