צבא מצרים היכה קשות מטרות טרוריסטים בסיני, בדלתה של הנילוס ובמדבר המערבי

פעילות צבא מצרים בסיני (צילום ארכיון: AP)

חיל האוויר המצרי תקף בסוף השבוע מטרות רבות של ארגוני טרור במרכז סיני ובצפונה ונגרמו אבדות רבות בשני ימי מאמץ צבאי מצרי גדול לחסל יחידות טרור, שלדברי קהיר אחראים למותם של מאות בני אדם מאז 2013.

הנשיא א-סיסי, הניצב בפני בחירות כלליות במארס, הורה לצבא לחסל את הקיצוניים, וחיל האוויר תקף בסוף השבוע מטרות שכללו בעיקר מחסני תחמושת ומתקנים לוגיסטיים. על הקרקע פשטו יחידות מיוחדות של הצבא בשיתוף המשטרה על ערי סיני כדי לעצור טרוריסטים. כל בתי הספר בצפון סיני נסגרו עד הודעה חדשה.

דובר צבא מצרים קולונל טמיר אל-ריפעי מסר לסוכנות רויטרס, כי כוחות משמר הגבול המצרי והצי המצרי הטילו שמירה מיוחדת על תעלת סואץ ומתקניה, כדי שלא תיפגע תנועת האניות בתעלה. ריפעי הדגיש, כי הכוחות המזויינים של מצרים נחושים לעקור מן השורש את הטרור. בנוסף לסיני פעלו כוחות צבא גם בדלתה של הנילוס ובמדבר המערבי, שם פועלות יחידות טרוריסטים נגד צבא מצרים. מניחים שיחידות אלו באו מלוב למצרים.

כתבי סוכנות רויטרס סבורים כי תוצאות הבחירות הכלליות, שייערכו בין 26 ל-28 במארס, לא יושפעו מהצלחה או אי-הצלחת הצבא למגר את הטרור בסיני, וההנחה היא שהנשיא א-סיסי ייבחר פעם נוספת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית