גרמניה תמשיך לחכור מל"טי הרון עבור הכוחות במאלי ואפגניסטן

בחודש דצמבר האחרון גרמניה האריכה את החוזה לחכירת ההרון 1 עבור כוחות המשלוח במאלי ואפגניסטן. היקף העסקה מוערך ב-68 מליוני אירו

http://www.iai.co.il/2013/36675-en/MediaRoom.aspx

בחודש דצמבר האחרון גרמניה האריכה את החוזה לחכירת ההרון 1 עבור כוחות המשלוח במאלי ואפגניסטן. כך לפי דיווח של flugrevue.de. היקף העסקה מוערך ב-68 מליוני אירו. לפי הפרסום ההארכה היא עד אפריל 2018.

במקביל, דיווח של handelsblatt, מגלה כי גרמניה החליטה להמשיך לחכור מל"טי הרון עבור הצבא הגרמני עד הקיץ גם למקומות אחרים. ההחלטה מגיעה על רקע המשבר הפוליטי בגרמניה והצורך המבצעי של הצבא להמשיך להשתמש במל"טים.

"אנו נמשיך את הפיתוח של המל"ט האירופאי במסגרת האיחוד האירופי להגנה", נכתב בטקסט של ההחלטה. "כפתרון זמני, מל"ט ההרון TP יושכר."

עוד החליטו בגרמניה לפצל את רכש המל"טים החמושים והמל"טים הלא חמושים. ההרון TP מגיע לא חמוש ולכן התאפשרה הפשרה בין המפלגות בגרמניה. מבחינת המל"ט האירופאי, הוא אמור להיות מבצעי רק ב2025 (וגם זה במקרה הטוב). גרמניה רוצה להמשיך לחכור את המל"טים של תעשייה אווירית עד אז. עם זאת, נושא התקציב להמשך החכירה עדיין לא סגור.

המפלגה שהתנגדה לחכירת המל"טים של תעשייה אווירית היא הSPD. הפשרה הנוכחית, אם תבשיל לעסקה, תאפשר לצבא הגרמני שקט לשבע השנים הקרובות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית