ייצוג נרחב לישראל בסלון האווירי הגדול בסינגפור

הסלון האווירי בסינגפור, המתקיים השבוע נחשב לאחת התערוכות החשובות בעולם בכלל ובאסיה בפרט. לישראל יהיה בתערוכה ייצוג נרחב. הנה מה שחלק מן החברות הישראליות יציגו בתערוכה החשובה

צילומים: רפאל, תע"א, תעש מערכות ואלביט מערכות

הסלון האווירי של סינגפור, אירוע התעופה וה-DEFENSE הגדול ביותר באסיה, ייפתח ב-6 בפברואר, ועיתוני סינגפור מדווחים כי ישראל היא בין חמש המדינות הבולטות בתצוגות הגדולות שלהן – ארה"ב, גרמניה, צרפת, בריטניה וישראל.

הסלון נערך במרכז התערוכות בצ'אנגי וישתתפו בו אלף חברות מ-50 ארצות, ביניהם 65 חברות ארוספייס המובילות בעולם. התצוגות הבולטות השנה יהיו של רוסיה וסין, ומשתתפות חדשות בולטות הן סוכנות החלל של טורקיה והענקית היפנית הונדה כיצרנית מטוסים.

להלן התצוגות של כמה מן מהחברות הישראליות בתערוכת הענק באסיה:

קומפלקס התצוגה של התעשייה האווירית יכיל מספר מתחמים, בהם אזור לוחמה אינטראקטיבי ובו כלי טיס בלתי מאויש, כלי טיס רב-משימתי ופתרונות סייבר ארציים הכוללים מערכות הגנה אוויריות , טילים וחימוש מונחה. עוד תציג התעשייה האווירית בתערוכה מגוון רחב של מערכות הגנה אסטרטגיות כגון הברק 8, Bird Eye 650, רותם L, ברקן ירוק, הרופ, ו-Drone Guard.

התעשייה האווירית מציעה מגוון רחב של מערכות אוויר וחלל, שחלקן נמצאות בשימוש כבר שנים רבות באסיה ומדגימות בעקביות ביצועים מעולים ושביעות רצון של הלקוחות.

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית אמר כי "התעשייה האווירית מציעה מגוון רחב של מערכות טכנולוגיות מתקדמות לשוקי אסיה. אנו עובדים עם מגוון תעשיות הגנה וכוחות מזוינים באסיה כבר שנים רבות. ניסיון זה חשף אותנו לצרכים ולדרישות הייחודיים של כל מדינה ובכוונתנו להרחיב את הנוכחות באמצעות חברות מקומיות, שיתופי פעולה ארוכי טווח, ופיתוח וייצור משותפים, מסחור טכנולוגיה ותמיכה טכנית. אנו נמשיך ונחלוק עם לקוחותינו ברחבי העולם את הניסיון הטכנולוגי שלנו כתעשייה הביטחונית הגדולה בישראל."

חברת רפאל תציג מגוון רחב של יכולות וטכנולוגיות. בין המערכות שיוצגו: מערכות "כיפת ברזל ו"שרביט קסמים", אשר הוכרזה כמבצעית בחיל האוויר הישראלי בשנת 2017, C-DOME מערכת הגנה אווירית ימית המבוססת טכנולוגיית מערכת ההגנה כיפת ברזל, ותפקידה לספק הגנה לאוניות ולמתקנים אזרחיים כדוגמת אשדות גז ונמלים.

רפאל תציג גם טילי אוויר-אוויר וחימוש אוויר-שטח, את מערכת "מעיל רוח", המערכת המבצעית היחידה בעולם להגנה על רכבים קרביים משוריינים (רק"ם), עמדות נשק נשלטות מרחוק ואת משפחת טילי "ספייק" – טילים אלקטרו-אופטיים מדויקים ורב-תכליתיים, בהם טיל ה-SPIKE LR 2 ("גיל 2") החדש שנרכש לאחרונה על-ידי צה"ל.

כמו כן תציג רפאל יכולות סייבר מתקדמות, שלאחרונה נבחרו על-ידי חברת מטריקס ובנק ישראל להגן על מאגר האשראי הלאומי של מדינת ישראל, בהמשך לבחירה ברפאל בשנת 2015 להקים את חמ"ל הסייבר הלאומי. עוד תציג רפאל מערכות ביג דאטה, מערכות אלקטרו-אופטיות אוויריות ועוד.

גיורא כץ, סמנכ"ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי ברפאל אמר כי מדינות אסיה-פסיפיק מהוות לקוחות אסטרטגיות לרפאל. מדובר בשוק ביטחוני גדול המאפשר להביא לידי ביטוי את המערכות והיכולות של רפאל, עם שיתופי פעולה רבים הכוללים גם העברת ידע וייצור מקומי.

אלביט מערכות תציג מגוון רחב של פתרונות מוכחים בביתן התצוגה שלה, כביטוי לחשיבות האסטרטגית שהיא מייחסת לאזור אסיה-פסיפיק. בין מגוון המערכות שתציג החברה במסגרת התערוכה:

מערכות DIRCM – מערכות הגנה למגוון כלי טיס: מערכת ה-Music  C- שיוצרה עבור כלי טיס מסחריים; מערכת ה J-Music- המבוזרת שמאפשרת התקנה גמישה ומיועדת להגנה על מטוסי תובלה ותדלוק, מטוסי מנהלים וכו' ומערכת ה- mini-MUSIC™ שמתאימה במיוחד להגנה על כלי טיס קטנים ובינוניים.

SPECTRO XR - מערכת אלקטרואופטית בעלת טווח רחב, המיועדת לביצוע משימות מודיעין, בתנאי יום ולילה. למרות ממדיה הקטנים של 15 אינץ' המערכת מסוגלת לספק יכולות של מטע"ד 20 אינץ'. ה- SPECTRO XR משתמש בתשעה סנסורים ולייזרים מתקדמים המספקים ביצועים מיטביים גם בתנאי מזג אוויר קשים. 

Skylark 3 - מערכת מיני מל"ט אוטונומית, המותאמת לגדודים ולחטיבות במשימות סיור, לוחמה זעירה והגנה על כוחות, כמו גם למגוון משימות אזרחיות דוגמת הגנה על גבולות וחופים ולוחמה בטרור. המערכת  מספקת הדמיית קרקע ברזולוציה גבוהה, היא מופעלת באמצעות מנוע חשמלי בעל חתימה אקוסטית נמוכה במיוחד, ומאפשרת פעולה במרחקים ובגובה רב. טווח הטיסה של למעלה מ-100 ק"מ, משך שהייה עד 6 שעות וכושר נשיאה עד 10 ק"ג. המל"ט, שמתפקד באופן אוטונומי לחלוטין, משוגר מהקרקע או מתוך רכב באמצעות משגר פנאומטי, וניתן להחזירו בעזרת מערכת מרופדת ייחודית, המאפשרת למפעיל להנחית ולפרוס מחדש את המערכת תוך דקות ספורות. למל"ט מוטת כנפיים של 4.8 מטרים, משקל המראה מקסימלי של 45 ק"ג ותקרת טיסה של 15 אלף רגל.

BrightNite - מערכת המאפשרת למסוקי תובלה/סע"ר לבצע משימות בתנאי ראות לקויה (Degraded Visual Environment) ולטוס ביותר מ-90% מהלילות, ובכך מספקת למסוקי תובלה יכולות הטסה מבצעיות הדומות לאלו של מסוקי קרב. מבקרים בביתן אלביט מערכות בתערוכת סינגפור יוכלו לקבל המחשה של יכולות המערכת באמצעות הדגמת מציאות מדומה.

מערכות קשר מתקדמות: MCTR 7200HH - מערכת קשר טקטית בטכנולוגיית רדיו מבוסס-תוכנה, אישית וקומפקטית במיוחד, המאפשרת לחייל הבודד להעביר מהשטח תשדורת מולטימדיה בצבע ברזולוציה גבוהה. המערכת מתחברת למערכות השליטה והבקרה ומאפשרות לחיילים בשטח לקבל מידע גם מהחיישנים הפרושים בשטח ולשתף את המידע עם הכוחות האחרים ועם המפקדה.

תעש מערכות תציג לראשונה בסינגפור את משפחת רש"קי ה-MPR לחימוש אוויר קרקע, ומגוון מערכות נשק ייחודיות שפותחו בחברה לפגיעה נקודתית המותאמת ללוחמה אורבנית והגנה על מתקנים רגישים.  

משפחת MPR רש"קים יחודיים אוויר - קרקע: הרש"ק מהווה פיתוח ייחודי בעולם ומקנה לפצצות אוויר-קרקע יכולת בלעדית של חדירה משופרת בקו ישר ולעומק. יתרון ייחודי זה מקנה לפצצה יכולת חדירה ופגיעה נקודתית, למגוון רחב של מטרות כולל בניין רב קומות  במינימום פגיעה בבלתי מעורבים ונזק  נמוך לסביבה. רש"ק  ה- 500  -MPR – כחלק ממשפחת ה- MPR הוכח כמענה האווירי האפקטיבי והאמין ביותר למשימות שבעבר לא ניתן היה לבצע עקב החשש לפגיעה לא רצויה סביב המטרה. יתרון זה מאפשר לזרוע האוויר גמישות מבצעית והגדלה משמעותית בתקיפת המטרות הזמינות.

מערכת "שמים אדומים" נגד רחפנים: המערכת מהווה פיתוח חדשני של מערכת הגנה אווירית קצרת טווח, שכבר מצויה בשימוש מבצעי להגנה על גבולות המדינה ומתחמים רגישים בשטח אורבני - העושה שימוש בטילי כתף (הקיימים ברשות הלקוחות) ומיועדת ליירוט מטרות אוויריות בצורה ממוכנת, באמצעות יכולות אוטונומיות של סריקה, גילוי, עקיבה ושיגור. לאחרונה, הורחבו יכולותיה של המערכת להתמודדות אפקטיבית עם איום הרחפנים  הגובר, בהגנה על אתרים אסטרטגיים, הגנה גבולות והגנה על מתקנים באזורים אורבניים. ההרחבה כוללת יכולת הגנה רכה (שיבוש) באלומה צרה המתאימה לצרכים התפעוליים של שדות תעופה – תוך שמירה על רציפות תפקודית של לוח הטיסות –ההמראות והנחיתות, וגם הרחבה ליכולת הגנה רכה רב כיוונית באמצעות מארז נייד. המערכת משולבת עם מכ"מ מתקדם  לגילוי רחפנים בטווחים של ק"מ בודדים, ומצוידת במצלמה טרמית מתקדמת לחקירה ולזיהוי האיום וכן יכולת נעילה על המטרה, לאחר נעילה המערכת עוקבת אחר המטרה ומאפשרת למפעיל לשבש ולנטרל את המטרה  בטווחים אפקטיביים מהאתר המוגן. השיבוש חוסם את התקשורת בין המפעיל לבין הרחפן במס' ערוצי שידור ובנוסף משבשת את יכולות הנווט של הרחפן  ובכך מנטרלת את המשך משימתו.

נורי הטעייה ספקטראליים ייחודיים ומתקדמים לכלי טיס: מיועדים לשימוש כנגד טילי נ"מ מתקדמים בעלי ראשי ביות מתבייתי חום (IR) וטילי אויר- אויר המבוססים על אותה טכנולוגיה. הנורים  פותחו במענה לדרישות מבצעיות וייחודם הוא ביכולת לכסות ספקטרום רחב של איומים. יכולת זו מאפשרת  לכלי הטיס לחדור לאזורים מאוימים ולבצע את משימותיו בהתאם לצורך המבצעי. נורים אלה, מצויים בשימוש מבצעי של הוכחות המיוחדים של צבא ארה"ב.

קבוצת אירונאוטיקס מציגה בסלון האווירי בסינגפור את ה-Orbiter 4, בעל יכולת הובלה גבוהה, ללא צורך בנחיתה. למל"ט החדש יש יכולות טכנולוגיות מתקדמות הכוללות: יכולת לשאת ולהפעיל 2 מטענים בו-זמנית, זמן שהייה באוויר של 24 שעות, שימוש בתקשורת לוויינית, חיישן יירוט סלולארי המופעל באופן מלא בהמראה במהלך המשימה עד הנחיתה, מכ"ם ומטען אלקטרו-אופטי מתקדם של קונטרופ. הקבוצה מציגה בתערוכה מל"טים ורחפנים נוספים מתוצרתה.

עמוס מתן, מנכ"ל קבוצת אירונאוטיקס, אמר: "אנו מספקים מערך מקיף של פתרונות מתקדמים ומלאים למשימות הגנה שונות, ומוצרינו מופעלים על-ידי למעלה מ-50 כוחות צבא וכוחות הביטחון ברחבי העולם, וכבר השלימו מאות אלפי טיסות מבצעיות אנו שמחים להשתתף השנה בתערוכת האוויר של סינגפור ולחזק את הקשר שלנו עם לקוחות באסיה".

קונטרופ, חברה מובילה במוצרים אלקטרו-אופטיים, מציגה מערכות ייחודית וחדשנית ראשונה מסוגה להגנה על נמל התעופה בן גוריון מפני פגיעות של ציפורים, בעלי חיים וכטמ"מים. לא רק בנתב"ג: מועצת העיר דאלאס בטקסס אישרה רכישת מערכת זו להתקנה בנמל התעופה LOVE FIELD של דאלאס בסוף השנה.

חגי אזני, סמנכ"ל קונטרופ, מסר כי "הנהלת נתב"ג אישרה התקנת מערכת SPEED BIRD בתום תהליך בדיקה ובחינה קפדניים. מערכת אחת מאתרת עצמים זרים (FOREIGN OBJECTS) על המסלולים, והמערכת השניה מגלה בעלי כנף וכטמ"מים. שתי המערכות פועלות בנמלי התעופה 24 שעות ביממה ומשפרות באורח משמעותי את בטיחות הטיסה בהמראות ונחיתות. המערכות מציבות את נתב"ג כנמל תעופה מוביל בעולם בבטיחות טיסה". בסלון סינגפור תציג קונטרופ גם מערכת תצפית למטוסים ומסוקים ולמטוסי סיור ימי. המערכות מיועדות בעיקר לסיוע בשמירה על המים הכלכליים (EEZ) של מדיניות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית