הצבא האמריקאי ממשיך לבחון את מערכת חץ דורבן על הברדלי

לפי הצבא האמריקאי, הבחינות חורגות בשמונה חודשים מהלו"ז המתוכנן. החודש צפויה בחינה נוספת שאמורה להציג שיפורים במערכת הנבחנת על נגמ"ש הברדלי

צבא ארה"ב חווה עיכוב בלוחות זמנים של שישה עד שמונה חודשים בערך כדי להתקין מערכות הגנה אקטיביות שיגנו על הסטרייקר ועל הברדלי.  העיכובים נובעים ממגוון נושאים, החל מהתקנת מכ"מ לאתגרים ביישום התוכנה, כך אמר ל- Defence News ב -9 בינואר, קולונל גלן דין, מנהל תוכנית סטרייקר, שגם מנהל את המאמץ של הצבא להתקין APS על כלי רכב קרביים. לצד מערכת חץ דורבן, חל גם עיכוב בהטמעת מערכת מסך הברזל של חברת Artis על נגמ"ש הסטרייקר.

"שילוב חץ דורבן על בראדלי היה המאתגר ביותר משום שהרכב, בצורתו הנוכחית, אינו כולל את חלוקת הכוח כדי לטפל במערכת APS. הצבא היה צריך לקחת רכיבים מתוכננים לשדרוג ברדלי בעתיד כדי להתקין את חץ דורבן. אז לוח הזמנים התעכב בתחילה בשל נושא הכוח", אמר גלן דין לאתר דיפנס ניוז. עם זאת, נושאים אחרים המשיכו מעבר לעכב את התכנית. התקנת החץ דורבן מתעכבת בשמונה חודשים.

"הבעיה היתה להביא את הקבלן מוכן לבדיקות והמשיכו להיות להם כמה אתגרים עם החלק של מערכת הAPS, כולל בעיות בלוגיקת העבודה, תוכנה שלא עבדה באופן עקבי, טיפול וניהול צריכת החשמל", אמר דין.

דין אמר לאתר כי תעש מערכות הגיעה לצבא האמריקאי עם כמה נתונים סופיים בסוף דצמבר האחרון ונראה שהחברה קרובה להשלים את מאמצי הכוונון שלה באמצע פברואר הנוכחי.

"אנחנו רוצים לתת להם הזדמנות הוגנת להוכיח את השיטה שלהם", אמר דין. "אנחנו לא עושים השקעה בשיפור המערכת שלהם, אלא בוחנים את מה שהקבלן מביא לשולחן. הם יעברו את אותו סוג של תוכנית הבדיקה שטנק האברמס עבר [עם מעיל רוח]."

בתעש מערכות אומרים כי "תעש מערכות מייחסת חשיבות רבה לפרוייקט זה ופועלת בתיאום מלא עם מנהלת התוכנית בצבא האמריקאי."

אולי יעניין אותך גם