הכדור החדש של תעש

תעש מערכות פיתחה כדור APM 5.56 מ"מ חדשני - חודר שריון, מדוייק, המקנה ללוחם אחד עוצמת אש של מקלע מאג

צילום: דו"צ

תעש מערכות פיתחה כדור חדשני, כדור-על, בקוטר 5.56 מ"מ חודר שריון.  הכדור מקביל, ואף עולה, ביכולותיו המבצעיים לעוצמת האש, הדיוק והחדירה של כדורי ה- 7.62 מ"מ המותאמים לירי מקלעים. הכדור מספק לחייל הקרבי הבודד את עוצמת האש המשתווה לעוצמת מאג, תוך הקטנת המשקל הכללי והגדלת כמות התחמושת שהלוחם נושא עימו.

הכדור חודר השריון החדש 5.56APM שפותח בחטיבת "יצחק" של תעש מערכות מצויד ביכולת דיוק וחדירה טובה יותר מאשר לכדורי 5.56 מ"מ נאטו הרגילים. מתעש מערכות נמסר כי לתחמושת החדשה יש יכולת דיוק טובה יותר מזו של כדורי 7.62 מ"מ במרחקים של עד 550 מטר ויכולת חדירה טובה יותר במרחקים של 800 מטר.

הפיתוח הושג בזכות תכנון חדשני של הקליע, אבק השריפה והאופן שבו הקליע מוחדר לתרמיל. חטיבת התחמושת הקלה של תעש מערכות פיתחה את הכדור החדש, על בסיס הידע והניסיון המצטבר של החברה כמענה לצרכים המבצעיים של צה"ל ומתן פתרונות לחימה לצה"ל ולצבאות מתקדמים בעולם. כדורי ה-5.56 מ"מ ח"ש החדשים, מהווים חלופה מבצעית לכדורי ה- 7.62 מ"מ, ויסייעו לשפר את האחידות ביחידות הקרביות, שמעתה יוכלו לשאת רק סוג אחד של תחמושת. הכדור החדש מותאם לשימוש ברובי סער, כולל רובי M16/M4 ומגוון רחב של רובי 5.56 מ"מ, ומקלעים.

***

בתמונה: הכדור החדש, צילום: תעש מערכות

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית